В края на зимата организмът се нуждае от по-голямо разнообразие на хранителни вещества. За да запълни липсите, човек започва да се храни с много зеленолистни зеленчуци, пресни плодове и зеленчуци, но понякога това не е достатъчно за подхранване на кожата, ноктите и косата.

Витамин Е е една от добавките, които трябва да приемаме от време на време, за да поддържаме здрава скелетната, гладката и сърдечната мускулатура. Той подпомага процеса на образуване на червени кръвни телца и има положителен ефект в натрупването на запаси от желязо, селен, както и витамините А и К.

Мастноразтворимият витамин намалява оксидативния стрес в тялото и се грижи за правилното функциониране на имунната система. А неговият недостиг причинява куп проблеми като нарушение в работата на храносмилателната система, мускулни болки, замъглено виждане, изтъняване на косата.

Ако се нуждаете от подхранване на косата, то витамин Е е едно от нещата, което задължително да приемате заедно с прясната храна, която консумирате. Той подобрява кръвообращението в скалпа, което укрепва косъма и засилва растежа. Също така витамин Е задържа влагата и насърчава еластичността.

Известен с антиоксидантните си свойства, той защитава корените на косата от увреждането, причинено от свободните радикали, с което намалява косопада.

Неслучайно жени, които имат по-рядка коса, която капе по-обилно, си правят маски с витамин Е. Най-често си го купуват от аптеката и смесват 1-2 лъжици с добре разбито яйце. Корените се намазват добре и се слагат кърпа и найлонов плик върху главата, по този начин топлината помага на компонентите да навлязат в структурата на косъма и кожата на главата. За максимален ефект всичко се отмива не по-рано от 30-40 минути след нанасяне.

Освен чрез маските, може да приемате витамин Е като добавка. Препоръчителната дневна доза за възрастни е 15 мг, докато за деца – 7-11 мг.

Много храни съдържат голямо количество от витамина. Такива са растителните масла от пшеничен зародиш, бадеми, фъстъци, слънчоглед, както и зеленчуци като спанак, брюкселско зеле, зелен фасул, броколи, моркови. От плодовете може да наблегнете на авокадо, боровинки, къпини.

Хранене през пролетта – получавате ли достатъчно полезни вещества?