Едно от най-важните неща за жените в днешно време е хубавият маникюр. Повечето от младите момичета даже прекарват цял ден в салоните за красота, за да им бъдат направени най-красивите шарки и да привличат внимание от разстояние.

Но работещите жени и момичета добре познават рисковете, които крият дългите нокти. Във всеки един момент те могат да се счупят и да развалят дори и най-доброто настроение. Освен че изглежда неприятно за окото, това може и да е доста болезнено. Нездравите и къси нокти може да се дължат на липсата на няколко важни витамина. Ако в момента се опитвате да направите перфектно тяло за плажа и сте се фокусирали върху малък брой храни, то тогава може да изпитвате недостиг на витамини.

Ето кои от тях са важни за растежа и здравината на ноктите и не трябва да ги изключвате от менюто си.

Калций


Калцият е известен с това, че помага с растежа на костите, но е важен и за здравината на ноктите. Закърнелият растеж и белите точки по ноктите могат да бъдат признаци на дефицит на калций. Можете да намерите тези витамини в храни като моцарела, сирене чедър и кисело мляко. Ако все пак не обичате млечни продукти, можете да си набавите калций от соевото мляко, портокаловия сок, тофу или зеле.

Желязо


Макар че желязото е минерал, а не витамин, неговият дефицит е една от причините за ноктени аномалии при жените. Ако имате слаби, крехки, с форма на лъжица нокти, това означава, че страдате от липса на минерала. За да се справите с това, увеличете приема на нахут, леща, бадеми, тофу и миди.

Витамин B12


Освен че помага за абсорбацията на желязо, B12 е необходим за създаването на червени кръвни клетки и спомага за метаболитните процеси. Вертикалните бели линии по ноктите могат да стават по-изразени с възрастта, но липсата на B12 влошава хребетите и е възможно да отслаби ноктите. Ако нямате достатъчно от този витамин, може да наблюдавате и синкав оттенък в ноктите. Яжте повече говеждо, пъстърва и сьомга.

Фолиева киселина


Фолиевата киселина е изключително важна за червените кръвни клетки. Те доставят кислород към клетките, включително към тези в ноктите. Захранването на тялото с достатъчно фолиева киселина помага за по-здравия растеж на ноктите. Хапвайте повече спанак, аспержи и брюкселско зеле.

Биотин


Биотин е водоразтворим витамин, наричан още витамин B7, витамин H или коензим R. Той е включен в широк кръг диапазон на метаболитните процеси. Предимно е свързан с обработването на мазнини, въглехидрати и аминокиселини. Биотинът помага при образуването на кератин, който се съдържа в косата, ноктите и кожата. Сухи, напукани нокти може да сочат към дефицит на водоразтворимия витамин. „Ако имате недостатъци и започнете да приемате биотин, може да отнеме до шест месеца докато ноктите ви покажат ползи от това, защото те се развиват бавно“, споделя д-р Диксън. Можете да намерите биотина в храни като яйца, сьомга, свинско месо.

Витамин A


Витамин A е много важен за растежа на клетките и диференциацията – процесът, чрез който клетките стават специализирани за уникални цели в организма. „Клетките в матрицата на ноктите, които са специализирани, изискват витамин А, за да останат здрави, да се заменят бързо и да изтласкат действителния нокът – направен от протеиновия кератин – напред и нагоре“ казва Диксън. Липсата на витамин А може да предизвика тънки, слаби нокти с хребети в тях. Сериозният дефицит на витамина води до крехки, слаби, сивкаво оцветени нокти с вертикални и хоризонтални линии.

Снимки: iStock