IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

По-бърз растеж на косата – чрез прием на витамини

23 януари 2020 11 00

Ето пет хранителни вещества, които са ви нужни

Istockphoto

Растежът на косата зависи от много фактори. Нездравословно хранене, прекалено омазняване на скалпа, използване на некачествена козметика, хронични заболявания, тютюнопушене и други могат да го забавят.

Зимата е идеалното време, в което да пробвате маски и други подхранващи продукти, за да имате по-хубава и дълга коса. Но освен тях тялото се нуждае от някои полезни хранителни вещества, които участват в растежа. Освен чрез балансиран прием на мазнини, протеини и въглехидрати, вие може да стимулирате косата чрез прием на определени витамини.

Кои витамини да приемате за целта?

витамин, капсула,

Pixabay

Витамин D

Организмът си го набавя най-вече по време на по-топлите сезони. Тъй като през зимата слънчевите лъчи не са толкова интензивни, тялото изпитва недостиг на витамин D. Затова трябва да се приема под формата на храна и добавки, за да се натрупа отново.

Витамин D ни дава енергия, но има и важна роля за растежа на косата. Той стимулира космения фоликул и активира клетките в основата на косъма. Също така помага за поддържане на баланса на минерали в организма, по-специално нивата на цинк. Ако количеството му се понижи, скалпът може да се раздразни и да се появи пърхот.

През зимата яжте сьомга, зърнени храни и гъби, които са пълни с витамин D, за да си го набавите. Може да го приемате и под формата на капки, но за това се консултирайте с лекуващия ви лекар.

Витамин А

Един от най-добрите витамини за растежа на косата. Той поддържа влагата в скалпа и предотвратява изсушаването на косата. Друго негово важно предимство е, че регулира ретиноловата киселина в космените фоликули, чиято липса може да причини косопад.

Витаминът има антиоксидантно действие, което също не е без значение за растежа.

Според дерматолога Кибела Фишман, витаминът отговаря и за запазването на естествените масла в скалпа. Тя коментира пред „Shape“, че когато в тялото няма достатъчно от антиоксиданта, се забелязва пърхот и човек може да има сърбящ скалп.

Яжте черен дроб, яйца, плодове, както и зеленчуци като спанак и моркови, за да получите повече от витамина. Но не надвишавайте нормата от 700 мг на ден!

дълга коса,

PIxabay

Витамин С

Всеки знае, че през този сезон витамин С може да помогне на тялото да прогони вирусите и да защити имунната му система. Той се употребява при настинки, но прави чудеса с косата. Витамин С участва в изграждането на косъма и помага за производството на колаген – важен за растежа и регенерацията.

По думите на д-р Пол Томас, витамин С помага за разпределението на кислород до всяка част на тялото и се грижи за здравината на кожата, ноктите и косата.

За да получите витамина, яжте различни цитрусови плодове, спанак, броколи, чушки и зеленолистни зеленчуци.

Витамин Е

Този ценен витамин разширява капилярите и подобрява кръвоснабдяването в тялото. Основната му роля е да поддържа скалпа здрав. От друга страна той насърчава блясъка на косата и хидратацията ѝ.

Важно е да знаете, че витамин Е може да разреди кръвта, ако е в по-големи количества. Затова, ако искате по-дълга и здрава коса, може да се консултирате с лекар, за да го приемате правилно и най-вече да разберете дали ви е нужен за момента.

Възрастните не бива да приемат повече от 15 мг витамин Е на ден. Хранителното вещество се среща в плодове като киви, папая, в къдравото зеле, спанака, както и суровите слънчогледови семки.

момиче, дълга

Pixabay

Витамин Н

Наричат го още Биотин. Този витамин е част от групата В-комплекс. Доказано е, че дефицитът му е свързан с косопад.

Витамин Н също има важна роля за растежа на косата. Той укрепва космените фоликули, намалява капенето на космите и заздравява скалпа.

Въпреки че дефицитът на биотин се среща рядко, може да разговаряте с вашия личен лекар, ако имате по-силен косопад и искате да подхраните косата си като го пиете. Не надвишавайте дневната доза от 2,5 мг, съветва дерматологът Ричард Шер.

За да приемате повече биотин чрез храната, яжте авокадо, яйца, ядки и бобови растения. Те ще придадат и блясък на косата ви.

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари