Понякога се чудим колко далеч може да стигне капиталистическото мислене, за да спечели още и още.
Когато на свободния от ограничения пазар се продават абсолютно безсмислени, но изкушаващи продукти на възрастни, зрели (?) хора, които все пак биха могли да носят някаква отговорност за избора си, някак си го приемаме. Всеки има право да живее живота си както сметне за добре.
Когато обаче различните глобални корпорации се насочат към детския таргет, то тогава нещата придобиват съвсем различни краски.
Разбрахме, че гигантската верига хипермаркети Wallmart, известна с това, че там човек би могъл да си купи абсолютно всичко, е пуснала на пазара специална серия анти-ейджинг (забележете) гримове за 8-12 годишни деца.
По думите на производителите, „те съдържали само натурални съставки, които щадяли кожата и я предпазвали от стареене“ и били предназначени за децата, които искали да носят грим.
Не смятаме за нужно да продължаваме с разяснения, за да разберете колко безумна и неадекватна е цялата идея, само ще допълним, че козметичната серия е квалифицирана като 'Mother approved”, демек „одобрена от майките“.
Може би е най-добре, някой да върне тези майки в реалността и да им припомни, че пълноценното детство е това, което в последствие ни прави пълноценни хора.
Всичко друго е ... една голяма капиталистическа изгъзица (простете за неудобната дума).