IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пазарувайте с приятелка и харчете по-малко

15 февруари 2014 14 30

Пазаруването с друг човек намалява емоционалната привързаност към търговските центрове

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Ако смятате, че две или повече жени, обикалящи по магазините, са истинско финансово бедствие, то помислете отново. Истината е, че когато жената има компания, тя е склонна да похарчи по-малко пари, отколкото обикновено. Според ново проучване купувачите прекарват по-малко време по магазините, когато са с приятел и са склонни на по-малко импулсивни покупки.

Изследователите са на мнение, че някои хора могат да развият емоционална привързаност към търговските центрове, което води до превъзбуда, когато жените посещават определени магазини. Резултатите от проучването обаче показват, че тази емоционална привързаност се намалява, когато жената пазарува с приятелка или роднина. Според авторите на канадското изследване „пазаруването с приятел също така може да създаде усещане за конкуренция и социално сравнение“.

Обяснението е просто: когато жената ходи на шопинг с компания, това обърква нейния обичаен процес на пазаруване и засилва когнитивните ѝ способности. Обратно, когато купувачите са сами, те са склонни да пренебрегнат задръжките си, да направят импулсивни покупки и дори да не признаят истината за тях.

Проучването на Университета на Монреал разглежда ефектите от конкретния човек, с който жената пазарува. Повече от 1000 човека на възраст 34 години били разпитани в два американски мола. 65% от анкетираните били жени, като 46% от тях били семейни. Седем от десет дами признават, че редовно пазаруват с приятелка или роднина.

Според съавтора на изследването Джон-Чарлз Чейбат, може би изненадващо, данните показват, че жените не са по-привързани към пазаруването в търговските центрове, отколкото мъжете. Това откритие доказва, че връзката с пазаруването е по-малко свързана с пола, отколкото се е смятало до този момент. Също така по-заможните купувачи не са толкова привързани към определен мол, отколкото хората с по-ограничени възможности. Това означава, че пазаруването е по-приятно занимание за хората с по-ниски доходи, пише вестник Daily Mail.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари