IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Навиците, които вбесяват шефа

11 юли 2012 10 00

Нещата, които ви правят работник-кошмар за всеки началник

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Ако сте на нова работа, е естествено да сте устремени да се представите максимално добре, за да впечатлите нови я си шеф, ала въпреки че това е едно похвално отношение, само то не е достатъчно.

Истината е, че когато влезете в нова професионална среда, вие носите със себе си някои лични трудови навици, които може да харесат, но може и да не харесат на новия ви работодател. Също така съществува и рискът да не притежавате необходимите опит и перспектива, за да усетите разликата.

Обстановката в еди офис функционира според установена и предначертана рутина, която се базира на системи, ред, цикли, модули и процедури. Тази атмосфера формира разнообразни навици у всекиго, като е важно да имате едно нещо предвид: полезните и ценени навици изискват усилие от ваша страна, докато лошите такива се настаняват самостоятелно в живота ви при отсъствие на другите.

Така че, преди да се превърнат лошите привички в нещо перманентно, нека разгледаме какво не могат да понасят шефовете, за да се опитате да го промените или въобще да го избягвате.

Началството мрази когато:

Не показвате инициатива

Никой шеф не иска да бъде постоянно ангажиран с това непрекъснато да се налага да ви казва какво да правите. Това му отнема време, ресурс и внимание, които той със сигурност предпочита да инвестира в нещо друго. Това в един момент ще постави под съмнение способностите ви и ще се приеме като мързел и липса на мотивация.

Показвате прекалено много инициатива

От друга страна е добре да внимавате да не прекалявате с инициативата – без значение дали това извира от повишена амбиция, мотивация, твърде много енергия или дори от изконното желание да угодите на всички – това е един от навиците, които дразнят шефовете.

Постарайте се да не „предобряте" задачи и дейности – това е генерално излишно и вместо да правите впечатление на съвестен служител, ще изглеждате неспособен да приоритизирате и да употребявате времето си рационално.

Измисляте извинения за всичко

Това е един от най-дразнещите за мениджърите навици. Ако търсите извинения за нещата, то значи че ви липсва доблест да поемете отговорност за свои пропуски или грешки. Трябва да сте наясно с тънката граница между извинение и обяснение и да избягвате излишните подробности, които обикновено съпътстват първото. Няма по-дискредитиращо нещо от това, все някой друг да ви е виновен и никога да не отговаряте за постъпките си.

Не спирате да се оплаквате

Мрънкането, натякването и хленченето са все неща, които не искате да показвате пред началника си – той определено ги ненавижда.

Това че той, по всяка вероятност, работи от по-дълго във фирмата и вероятно получава по-висока заплата от вашата, не означава че някои аспекти на работния процес (като оставането до късно, например) му харесват повече, отколкото на вас.

Преди да отворите устата си, преценете разликата между оплакването и критиката, защото много често вашето недоволство може да се изтълкува и като лична атака от шефа, което ще ви донесе дори повече негативни точки.

Задавате твърде много въпроси

Разбира се, задаването на въпроси не е лошо нещо, особено, когато се опитвате да уточните и доразберете заданието на поставена задача, която трябва да свършите, и дори се поощрява. Проблемът възниква, когато задавате прекалено много въпроси и когато мнозинството от тях са елементарни и откровено глупави – нещо, което шефовете ненавиждат.

Като начало, те са огромна загуба на време за него и са като емблема на некомпетентността ви. Те не се отразяват никак добре на реномето ви и почти елиминират шансовете някой някога да ви възложи по-важна и сложна задача.

КоментариКоментари