Намираме се в условия на икономическа криза, което съответно затруднява намирането на работа, особено на добра позиция и с добро възнаграждение. Много хора се страхуват от кратката, но мълниеносна фраза „Уволнен сте“. За да не се стига до този неприятен момент, вижте какви са най-недопустимите грешки, които можете да направите в кариерата си.
1. Вярвате, че сте незаменими
Както знаете незаменими хора няма – не само в личен план, но и на работа. Колкото и квалифицирани да сте, винаги ще има някой по-добър от вас. Не забравяйте, че прекомерното ви, надменно и самовлюбено поведение дразни останалите и може да ви изиграе лоша шега, дори да сте много способни.
2. Избягвате личния контакт
Комуникацията по пощата в никакъв случай не може да замести живия контакт, който е изключително важен. Колкото и новите технологии да навлизат в живота ви, не забравяйте, че необходимостта от говорене остава. Ако нямате възможност винаги да се срещате на живо с хората, поне разговаряйте с тях по телефона. По-близкият контакт с останалите е много важен за успешните бизнес взаимоотношения.
3. Самохвалство
Успешният кариерист знае как да остави другите сами да разберат за неговите постижения. Не е нужно да ходите из офиса и да се хвалите с успехите си. Това може да ви изиграе лоша шега и да заличи дори постигнатите резултати. Никой не харесва самохвалковци.
4. Избягвате да работите с по-способни колеги
Истинските лидерите винаги могат да изпъкнат, дори да са заобиколени от други лидери. Да се заграждате само с по-неопитни и неспособни колеги, за да се отличавате вие е доста грешна стратегия. Успешните мениджъри или служители уважават, насърчават и ценят креативността и интелигентността в другите хора.
5. Не четете достатъчно
Всички знаете старата поговорка, че знанието е богатство. Успешните работещи хора знаят, че непрекъснато трябва да се усъвършенстват, да четат и да знаят повече. Това развива у тях усет за новаторски стратегии и подходи.
6. Самостоятелна единица
Победителите в бизнеса знаят колко важна е добрата отчетност. Не забравяйте, че над вас има един или повече шефове, на които трябва да се отчитате и които трябва да информирате за всички успехи, затруднения и пропуски.
7. Загуба на перспектива
Когато изпаднете в затруднение, не се колебайте да поискате съвет или помощ от уважаван приятел, колега или бизнес партньор. Не допускайте да загубите перспективата пред себе си, защото това би обрекло кариерата ви на пропадане или в най-добрия случай – на застой.
8. Забравяте похвали
Когато някой ваш колега постигне успех, изпълни добре дадена задача, справи се отлично с възложен проект, не забравяйте да го поздравите за успехите му. Не гледайте на него като на конкурент, с който трябва да се отнасяте лошо, защото в един момент въпросният човек може да се окаже дори ваш шеф.
9. Нямате ясен житейски план
Всички успешни хора имат изготвен план за това как искат животът им да се развива. Понякога този план не може да се следва напълно, но е важно да имате перспективи и цели, които да следвате, дори с леки отклонения.