IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да се справите с изолацията на работното място

20 декември 2012 13 40

Не се измъчвайте, а действайте

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

За съжаление офис изолацията не е нещо, за което може да разберете предварително, още по време на интервюто за работа. И дори да ви харесва това, което правите, вашите интровертни колеги и тяхното поведение могат да ви накарат да се чувствате зле и да бъдете перманентно потиснати по време на работа. Ако сте от по-контактните хора, не се отчайвайте, защото ситуацията в офиса винаги може да се промени. За целта обаче трябва да предприемете някои конкретни действия. Ето и кои са те:

1. Направете усилие и започнете да говорите

Цари ли във вашия офис гробна тишина през по-голямата част от времето, която се нарушава единствено от някое телефонно позвъняване? Ако това е така, няма защо да мислите, че вашите колеги избягват контакта именно с вас. Те просто не искат да общуват помежду си. За да разбиете леда, започнете да поздравявате с „Добро утро“ всеки един ваш колега, който срещате. Те ще започнат да ви отвръщат със същото.

2. Наблегнете на личния контакт

Вместо да изпращате мейл на човек от вашата стая, отидете при него и говорете лице в лице. Необходимо е да обсъдите даден проект с някого? Вместо да го правите по телефона, уредете си среща в офиса. В случай, че заемате мениджърска позиция, периодично организирайте срещи с екипа си, в които да обсъждате нови идеи. Дори хората около вас да не харесват социализацията, те със сигурност обичат да са в течение с всички новини в офиса.

3. Участвайте в отборни игри

Вашата компания спонсорира отбор по волейбол или някакъв вид обучения? Намерете нещо, което ви интересува и след това съобщете на колегите си, че ще участвате. Те могат да са заинтересовани, както вас, но да не искат да се включат сами.

4. Сменете стратегията

Ако вие самите се числите към интровертите, вероятно обичате да се заграждате с „по-отворени“ от вас хора. Затова може да опитате друга стратегия – намерете някой колега, който е по-социален и започнете да общувате повече с него. Не е задължително той да бъде от вашия отдел, дори по този начин имате шанс да опознаете много повече и различни хора. В случай, че имате проблем с намирането на такъв колега, винаги може да започнете с комуникация в LinkedIn.

5. Запазете чувството си за хумор

Способността човек да може да забавлява и разсмива другите винаги работи безотказно. Кой би отказал малко приятни емоции на работното място? Най-важното е да спазвате граница с шегите, за да не обидите някой колега. Както казват, смехът е най-доброто лекарство. Така че опитайте да вкарате малко хумор, като нищо той може да се окаже ледоразбивачът в офиса.

Ако се чувствате изолирани на работа, без значение до каква степен, важно е да останете постоянни в усилията си да промените нещата. Не се отчайвайте, ако не постигнете желаната промяна веднага. Понякога е нужно повече време, за да се се смени офис културата и социалните навици на работното място.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари

Някой си ( преди 8 години )
,,Вместо да изпращате мейл на човек от вашата стая, отидете при него и говорете лице в лице." -тези са изкукали тотално.Такава статия може да е полезна само за човек който живее в такъв абсурден свят.Как такива хора могат да се разбират с тези на които отпарят от работа кожата ,редовно ги унижават и им плащат колкото и когато решат.После защо имало омраза и защо някой който са изритали от всякъде само защото е без връзки и мизерства заради такива гадове изкукал и взел да трепе наред.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар