Освен, ако не е част от актьорския екип на сапунен сериал, всеки се опитва да избягва да плаче, особено по време на работа. Но въпреки това на по-чувствителните натури, които трудно понасят напрежението и това им се случва. Подсмърчащият разстроен служител обикновено кара колегите си да се чувстват доста неудобно и ги изправя пред неприятната отговорност да го успокояват, дори да не му съчувстват искрено.
Ето и как е правилно да реагирате на подобна ситуация:
Златното правило
Първото и най-важно нещо, взирайки се в очите на ридаещ колега, е да покажете съпричастност. Това звучи доста очевидно, но има случаи, в които на хората им става смешно и вместо да успокоят колегата си, те избухват в смях.
Това, разбира се, е абсолютно неправилен подход. По принцип е трудно да се разбере как всеки един човек би реагирал, ако бъде поставен в това неудобно положение, но не забравяйте златното правило, че ако ви се случи на вас, със сигурност няма да искате другите да ви се присмиват.
Смяна на обстановката
Когато служител се разплаче пред целия екип, това не е добре за групата ( всички ще започнат да правят заключения за причините и ще спрат да работят), както и за самия служител (той, по един или друг начин, се излага). Така че при първите признаци на проблем, е добре този служител да бъде поканен (от своя колега или шеф) да се премести на по-спокойно място (в празен офис или в празна конферентна зала, но не и в тоалетните), докато се успокои.
Разговор през сълзи
Колкото и неловко да звучи, оказва се, че е по-добре да говорите с хлипащия колега веднага, отколкото да го чакате да се успокои. Така той ще може да извади навън всичките си емоции, което ще му помогне по-бързо да дойде на себе си и обратно, ако се опитва да преглътне болката – може да стане и още по-лошо.
Работата трябва да продължи
Накрая, но не на последно място, трябва да знаете как да реагирате, след като сълзите в очите на колегата ви (служителя ви) пресъхнат. В зависимост от ситуацията този човек може да бъде готов да се върне на бюрото си, след като си възвърне самообладанието или пък да бъде освободен до края на деня.
Въпросите, които ще са възникнали у любопитните колеги, трябва да получат някои отговори. В единия случай шефът трябва да напомни крайните срокове за проектите на служителите си и те бързо ще се върнат „обратно на пистата" и ще спрат да мислят за разстроения колега. Другият вариант е да им се каже нещо конкретно, за да се прекратят клюките.