Колко добре познавате хората, които работят за вас? И оценявате ли правилно тяхната работа?
За съжаление, една от най-големите грешки на шефовете е, че те гледат крайния резултат, а не проследяват пътя до него. Дори когато за някой проект се грижи цял екип, свършената работа по реализирането му никога не е еднакво разпределена между всички хора. А тези, които са вложили повече старание, тайно се надяват то да бъде забелязано и възнаградено.
Мотивацията на служителите е сред най-важните двигатели, за да върви компанията напред. Така че хвърляйте по едно око на персонала си и оценете правилно тези, които се трудят по-усърдно от другите.
А ето и какви качества притежават служителите, заслужаващи повишение:
1. Те се грижат за компанията, сякаш е тяхна.
Нарежданията се изпълняват лесно. В офисите е пълно с „работни пчелички", които си имат таскове със задължения и ги следват сляпо. Те знаят, че имат задачи, но се ограничават само до тях. Най-трудно е да накараш един служител да вложи сърце в работата си и да почувства принадлежност към компанията, в която работи.
2. Тези хора са ценни като бисери и заслужават поощрение.
Те са готови да водят екипа, а не мудно да чакат главния ръководител на екипа да ги води стъпка по стъпка.
Работата в екип е важна и качеството да сътрудничиш на другите – също. Но работата в екип понякога е бавна, неефективна и никой не знае какво точно да прави, позволявайки си да се оправдава с неорганизираността на прекия ръководител на екипа.
Ако имате служители, които са по-решителни и идейни, не ги спирайте, поставяйки ги в подчинена позиция, а им позволете да развият потенциала си, като застанат начело на малък екип в някои от отделите на фирмата ви. Когато докажат, че стават за лидери, покажете им, че сте го забелязали и оценили!
3. Те дефинират проблемите и намират решението им.
Това качество най-често се дължи на силно развита интуиция или т.нар. „шесто чувство". Тези хора са родени, за да решават проблемите ви. А какво по-хубаво от това?
4. Те ви казват това, което не искате да чувате.
Шефът често се чувства всемогъщ. Понякога се самозабравя и решава, че думата му е закон, дори когато не е прав. Повечето му служители са склонни да си премълчават за тези неща, дори когато виждат, че са в ущърб на компанията. А от това губят всички!
Винаги обаче, се намира една група смелчаци, които са готови да поспорят със своя бос и да му отворят очите. Те загърбват страха си от конфронтацията със своя шеф и поставят на дневен ред въпроси, които са от значение за служителите и целия работен процес.
5. Те са посветени на работата си.
Много рядко служителите обичат работата си, когато има някои над тях или дори няколко души, които са им шефове. Собственикът е длъжен да бъде работохолик, за да просперира бизнесът му, но не и служителите му!
И все пак се намират такива хорица, които сами решават да дадат много време и енергия на работата си. Това е техен избор и за тяхната всеотдайност заслужават награда.
6. Когато те говорят, другите слушат.
Лидерството е в кръвта на някои хора. Не се страхувайте, че ще ви изместят, защото те просто си вършат работата. Имат визия за бъдещето и искат компанията да просперира, защото са част от нея.
Огледайте се сред служителите си и ако видите т.нар. тийм лидери, делегирайте им съответните права и се молете да са прави, защото тях хората ги следват съвсем естествено.
7. Те са готови на всичко, за да си свършат работата.
За тази група хора думите: „Това няма как да стане" не съществуват. Те са като питбул – веднъж захапят ли, не пускат.
Искате ли бизнесът ви да се развива? Наемете или отгледайте повече питбули във вашия офис, защото те винаги ще си свършат работата. Повишете ги и ще са готови дори да „откъснат месо" за вас и вашата компания.