IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да мотивирате успешно

10 юни 2013 12 00

Има различни типове личности, спрямо които трябва да се водите

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Мотивираният служител е най-продуктивният служител. Ето защо задължение на всеки ръководител е да запази вдъхновението и мотивацията на своите подчинени. По този начин работещите ще се чувстват спокойни и удовлетворени от работата си, а работодателите ще се радват на успехите на компанията, която управляват.

Днес все повече фирми залагат на уравнението „по-малко служители=по-голям резултат“. За тази цел са необходими ярки, енергични и иновативни служители. Съществуват различни типове личности, които като шефове е добре да познавате. Спрямо тях вие трябва да определяте своята мотивираща стратегия.

Според някои психолози парите не са най-големият мотиватор за служителите. Това са всъщност добрите показатели като: автономност, възможност за изява и подкрепа на идеите. Голяма част от работещите искат да бъдат в ролята на играчи, а не на пионки. Добрият шеф трябва да знае, че мотивацията на служителите е комбинация между паричната и духовна удовлетвореност.

Все пак всеки човек е различен и дадена стратегия, която работи успешно при един, може да не даде същите резултати при друг. Затова трябва да познавате мисленето на всеки ваш подчинен и да намерите верния подход към него. Единствено по този начин ще може да мотивирате успешно и дълготрайно.

Ето няколко насоки относно типовете служители:

1. Аналитичният тип човек иска да знае, че даден проект е ценен и че неговата работа е от значение за успеха му. Този тип хора се нуждаят от лидер, който да ги превъзхожда в някоя област и от чийто професионализъм да се учат. Аналитичният тип човек предпочита материалното възнаграждение, което е съотносимо спрямо неговото постижение. С други думи, ако такъв тип човек направи 80% от работата по даден проект, той определено няма да е доволен, ако възнаградите всички участващи по равно.

2. Хората, които по природа са „структурни“, искат да знаят, че работата им помага за напредъка на компанията. Те предпочитат да имат един лидер, който да бъде организиран, компетентен и детайлен. Този тип хора обичат да комуникират по електронен път, така че похвалите по електронната поща, например, са задължителни.

3. Социалните хора искат да се чувстват лично оценени, както и работата им по всяка задача. Те са предани на лидер, който вярва в способностите им. Социалните хора предпочитат да бъдат възнаградени лице в лице с жест, който идва от сърцето. Ако нямате възможност да се срещнете лично със социален тип човек, напишете му похвалата ръкописно.

4. Иновативните служители са особено съпричастни към дадена кауза. За тях цялостната картина е по-важна, отколкото даден човек, който ги ръководи. Иновативният служител обича да бъде възнаграждаван с нещо нестандартно, така че използвайте своето въображение.

5. Тихите служители нямат нужда от много фанфари, но те ценят личните похвали лице в лице.

6. Изразителните хора се чувстват по-мотивирани, когато задачите се обсъждат от всички и всеки има право да дава мнения и насоки по тях. Този тип служители обичат общественото признание, пищността и церемониите.

7. Трудните служители са независими. Ако те се съгласят с вас, знайте, че са силно мотивирани. Този тип служители ще ви кажат директно какво очакват в замяна на добре свършената работа.

8. Типичните членове, участващи в екипни задачи, имат доверие на своя лидер и на значимостта на проекта, по който работят. От самото начало те искат да знаят какво възнаграждение ще получат. Уверете се, че спазвате всички обещани уговорки с тях.

9. Гъвкавите хора са заедно с отбора до момента, в който един проект не започне да противоречи на техния морал и вярвания. Те са щастливи с всякакъв вид признание.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари