IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Шефските реплики, които ощастливяват служителите

21 юни 2013 12 00

Кои са фразите на мениджърите, които звучат като музика в ушите на подчинените им

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Ако сте шеф, не е нужно да вдигате с много заплатите на служителите си или да им давате бонуси и подаръци, за да ви обичат и уважават. Те ще са достатъчно щастливи и ако се държите с тях добре и открито. Един от начините за това е, да използвате определени думи и фрази, когато говорите със своите подчинени. Някои от най-добрите реплики на шефовете и мениджърите, които със сигурност ощастливяват техните служители, са следните:

1. Това беше по моя вина.

С признанието пред вашия екип, който така или иначе вече знае кой е отговорен за неизпълнението на задачите, ще си спечелите тяхното благоразположение. И вие сте човек и правите грешки. Най-трудното е да го кажете на глас, но пък е достойно за уважение. Така ще получите и симпатиите им и одобрението им, че вие не сте безгрешен – нещо, което повечето мениджъри се опитват да втълпят на подчинените си.

2. Радвам се, че си в отбора!

Това е една от най-мощните и мотивиращи фрази, която един мениджър може да отправи към свой служител. Тя е истинска музика за ушите му и го кара да се чувства ценен и важен.

3. Ето това са бъдещите цели на компанията ни.

Служителите искат да знаят какво се случва в организацията, за която работят. Те обичат шефовете им да комуникират с тях ясно и открито, а не да им сервират нещо в последния момент или пък да си променят позицията на всеки няколко дни. Освен това винаги ще знаят към какво се стремят, а за всеки индивид е важно да има цел.

4. Благодаря!

Думата „благодаря" прави хората щастливи открай време. А когато тази дума идва от шефа, който изказва своята благодарност за конкретно свършена работа, то служителят вътрешно е готов да скача от радост. Тази фраза показва, че мениджърът наблюдава работата на подчинените си и знае кой какво прави и какви заслуги има.

Например, казвайки „Благодаря за това, че предаде финансовия отчет ден по-рано" или „Благодаря, че работи до късно вчера, за да решиш проблема с компютрите", той ясно демонстрира, че забелязва усилията на своя служител и ги оценява високо.

5. Ето защо...

Служителите искат да знаят защо компанията, в която работят върви по определен път и прави това, което прави. Понякога въпросът „защо" може да бъде труден за задаване и никой от служителите да не дръзва да го направи. Ето защо, когато шефът им изложи нещата ясно и директно, подчинените му ще са доволни и по-мотивирани.

6. Знам, че винаги мога да разчитам на теб.

Конкретните похвали са много важни. Хората обичат да бъдат признавани за своите уникални силни страни и таланти, за тези неща, в които шефът им е забелязал, че те се справят по-добре от всеки друг.

7. Вярвам в теб!

Когато шефът каже подобна реплика, то той мотивира толкова силно служителя си, че служителят е готов да го следва и в добри и в трудни времена, защото шефът е осъзнал неговите качества и таланти.

8. Какво мислиш по този въпрос?

Трудно е шефът да попита за личното мнение по дадена тема всеки свой служител (особено ако фирмата е голяма), но все пак е жизненоважно да има обратна връзка с тези членове от екипа си, чиято работа е от най-решаващо значение.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари