IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Силата на „правилната“ комуникация

11 юли 2013 14 20

Малките неща, които имат силата да променят деня на вашите служители

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Комуникацията между двама души невинаги е лесна. Понякога единият човек казва нещо, което другият човек разбира по различен начин. За да няма неразбирателства в общуването между служители и шефове, работодателите трябва да знаят по какъв начин да дават кураж на подчинените си, как да признават своите грешки пред тях, как да изказват похвали и да налагат мнението си по деликатен начин.

Ето и някои от репликите на правилната комуникация, които могат да променят деня на вашите служители:

1. „Ето какво си мисля”. Вие отговаряте, но това не означава, че изтъквате своето умствено превъзходство. Докажете твърдението си с добра аргументация, а не го налагайте с положение и власт. Проведете дискусия, тя винаги е полезна и в повечето случаи резултатът от сътрудничеството винаги е по-добър.

2. „Не бях прав”. Дори шефовете правят грешки. Няма нищо лошо в това да си признаете. Големият плюс от това признание е, че по този начин служителите ще ви усетят по-близо до тях самите. Вие ще спечелите техните симпатии, а защо не и някоя допълнителна креативна идея.

3. Това беше страхотно. Никой служител не получава достатъчно похвали, а всеки обича трудът му да бъде оценен. Затова следващия път, в който някой ваш подчинен изпълни задачата си добре, направете комплимент за работата му. Похвалите винаги действат мотивиращо на служителите. Също така може да върнете лентата назад и да изкажете положителното си мнение за свършена работа отпреди два месеца. По този начин похвалата ще е още по-високо оценена, тъй като служителят ще е приятно изненадан, че помните дори неговите минали заслуги.

4. „Можете ли да ми помогнете?”. Независимо от какъв вид подкрепа се нуждаете, няма проблем да попитате някой ваш служител за помощ. Не е толкова страшно, а напротив – това ще ви сближи с човека. Когато един лидер иска подкрепа, той показва, че е уязвим, че има уважение към другите и че може да изслушва останалите. Кой служител не би искал такъв шеф?

5. „Съжалявам”. Всеки човек прави грешки и независимо от причината – думи, действия, бездействия, той трябва да бъде достатъчно силен, за да ги признае. Кажете, че съжалявате, но не продължавайте изречението с извинения като: „Съжалявам, но бях много изнервен по това време...”, нито пък се опитвайте да прехвърляте част от вината на останалите хора. „Съжалявам” е равно на ново начало.

6. „Можете ли да ми покажете”. Съветите са временни, знанието е завинаги. Знанието какво да направите е важно, но още по-важно е да знаете по какъв начин и защо го правите. Когато молите за помощ друг човек, това означава, че вие го уважавате и вярвате в неговите умения и познания.

7. „Позволете ми да ви помогна”. Много хора смятат, че молбата за помощ е проява на слабост и затова в много случаи на нужда не я искат. Вие може да подходите първи и да попитате даден човек дали може да му помогнете по някакъв начин. Най-добре бъдете конкретни и предложете помощта си за дадено нещо. По този начин вероятността другият човек да се съгласи, нараства значително.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари