IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да си изпросите уволнение

17 юли 2013 11 40

Въпреки кризата е възможно да има хора с подобен проблем

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Всеки човек започва новата си работа с най-добри намерения, но ако не успее да израсне в йерархията и работи едно и също нещо с години, идва време, в което започва да тъпче на едно място, да се отегчава от задълженията си и да губи всякаква мотивация.

Никой не трябва да се примирява със скучната си работа, само и само да може да си плаща сметките! Рутината може да убие веселото изражение и на най-позитивно мислещия ви колега, какво да говорим за вас – реалистът! Най-много да се превърнете в ужасен песимист, който не очаква нищо добро от бъдещето, поне в професионален план.

Ако това е на път да се случи и с вас, по-добре вземете мерки да се измъкнете от баналното си ежедневие докато е време. Дори да сте ценен кадър във фирмата и да няма никакъв изглед шефът да ви поиска оставката в близко бъдеще, то можете да го накарате да го направи. Ето и 10 начина да убедите своя мениджър, че вече не покривате изискванията за добър служител:

1. Започнете системно да закъснявате за работа. Влизайте в офиса с широка усмивка и поведение на непукизъм. Отваряйте вратата уверено, и се усмихвайте на шефа си с изражение на рокзвезда. Правете го поне в рамките на една-две седмици, без да давате обяснения за закъсненията си.

2. Не забравяйте дългите кафе/цигара паузи. След като закъснеете поне с половин час за работа, време е да си пуснете кафе от машината и да идете да изпушите минимум две-три цигари с колегите си, обсъждайки фирмените клюки. Взимайте си спокойно почивки за кафе/хапване/цигари, колкото се може по-често.

3. Първо се погрижете за личната си поща. След като си седнете на бюрото, първо си отворете личната поща, изпратете всичките си лични имейли (особено тези, които са свързани с търсене на нова работа), после разгледайте профилите си в социалните мрежи, попишете си с някой приятел в чата и към обяд обърнете внимание и на служебните си задължения.

4. Правете внимателни, но системни грешки. Ако вашата работа включва факти и цифри, ще бъде прекалено явно, ако започнете да грешите като първокласник. Все пак правете по някоя глупава грешчица от време на време, като оставяйте шефа ви да понесе отговорността за това.

5. Посветете се на дългите обедни почивки. Обядът е едно от най-важните хранения за деня, а един час е твърде кратко време, за да се насладите пълноценно на храната си! Разходете се до близкия мол, хапнете, починете си, поразгледайте няколко магазина. А защо да не си направите и маникюра, докато сте в мола? Все пак трябва да изглеждате добре, нали?

6. Дръжте се с шефа си като с равен. Закачайте се с него по коридора, дръжте се съблазнително и отворено, но небрежно, за да не му пратите грешни послания и той да реши да ви ухажва.

7. Водете си дълги лични разговори по време на работа. Ако трябва, обадете се последователно на всичките си приятели и роднини и ги питайте какво правят. Докато те ви разказват своите забавни приключения се смейте по-силно, отколкото е необходимо. Дългите разговори по телефона със сигурност дразнят шефовете, особено ако се провеждат под носа им.

8. Загубете важен клиент на фирмата. Ако шефът ви има клиент, който цени изключително много, сега е моментът да направите така, че той да се обърне към друга, конкурентна компания. Просто не спазвайте изискванията на въпросния клиент и му покажете ясно, че не ви пука за неговото съществуване.

9. Прехвърляйте своята вина на другите. След като започнете да правите толкова много грешки в работата си, че шефът започне „да ви диша във врата", почнете да обвинявате колегите си за своите гафове. Вашият директор веднага ще разбере, че го лъжете в очите и вероятно най-накрая ще ви поиска оставката.

10. Тръгвайте си минимум един час преди края на работния ден „по лични причини". Към четири следобед, когато служебните ви задължения съвсем ви досадят, е време да напуснете работното си място, измисляйки някаква лична причина. Правете го поне една-две седмици, като не се престаравате да измисляте много уважителни поводи, ами нещо от сорта на „Трябва да ида да купя подарък на приятелката ми, че има рожден ден" или „Имам час при козметик".

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

( преди 10 години )
Това кой успя да ги измисли?Всъщност хора без самоуважение има колкото искаш.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар