IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да си намерите наистина добри служители

4 декември 2013 11 50

Почти половината от новите назначения претърпяват неуспех в рамките на 18 месеца

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

При наемане на хора за отговорни позиции, работодателите търсят кандидати с умения, опит и подходящо поведение, защото вярват, че това ще бъде от полза за техните фирми. Изискването за квалификация може да варира широко между компаниите и от позиция до позиция. Все пак шефовете търсят надеждни и трудолюбиви служители, за които вярват, че вършат своята работа последователно и качествено.

Казано с други думи: невинаги може да се каже кои кандидати ще бъдат просто добри служители и кои ще бъдат наистина добри служители. Изследвания показват, че около 46% от новите назначения се провалят в рамките на първата година и половина. И докато 11 на сто от тези неуспехи се дължат на липса на умения, 89% от провалите се дължат на причини, свързани с нагласата (например ниски нива на мотивация). Добрата новина е, че все пак наистина страхотните служители могат да се познаят по няколко характеристики. Ето и кои са те:

1. Имат страхотна работна етика. Страхотните служители са хора, които работят усърдно. Те са последователни и влагат много усилия във всичко, което правят. Този вид служители искат да вършат работата си отлично, защото я виждат като отражение на техните собствени характери. Наистина добрите служители се стремят към успеха, но не на всяка цена.

2. Те са положителни личности. Тази характеристика е от ключово значение при назначаването на нови служители. Те трябва да бъдат хора, които имат положителни нагласи за компанията, в която работят, за тяхната позиция и за живота си като цяло. Наистина добрите служители имат приятно поведение, отнасят се добре с всичко, но в никакъв случай не се подмазват, за да се харесат. Те поемат инициативата да научават нови неща.

3. Имат отлични комуникативни умения. Хората, които комуникират добре са оценени добре във всяка фирма. Добрите комуникатори задават лесно своите въпроси, както и отговарят лесно на въпросите на другите. Страхотните служители насърчават взаимодействието между своите колеги, като по този начин могат да се избегнат недоразумения.

4. Имат богат опит. Почти винаги квалифицираните служители си заслужават парите. По тази причина опитните служители често имат предимство, когато се търси служител за по-отговорна позиция. Квалифицираните хора са тези, които нямат нужда от обучение или поне не толкова дълго. Те имат повече знания и могат да вземат по-адекватно решение, базирано на по-широк обхват опит и умения.

5. Те са лоялни. Наистина добрите служители проявяват лоялност към своята фирма и работодатели. Непостоянната бизнес среда в наши дни затруднява намирането на хора, които са готови да отделят много време в една фирма, развивайки се постепенно в нея. Тъй като нуждите на клиентите се променят непрекъснато, компаниите също са принудени да се променят бързо с тях. На моменти това води до реорганизация на персонала и понижаване на някои служители. Въпреки тези тенденции, лоялните служители са готови да останат в своята фирма.

6. Те са стабилни и надеждни. Най-добрите служители са стабилни и надеждни – те се научават да „процъфтяват“ в динамична среда и на тях може да се разчита във всяка ситуация. Тези работещи демонстрират отлично и последователно изпълнение на задачите, както и умеят да се адаптират към промените.

Не забравяйте, че преди да намерите наистина добрия служител, може да ви се наложи да проведете много интервюта. Хората, които имат всички тези характеристики, не са идеални, но със сигурност съществуват. Ако е необходимо, отделете повече време, за да намерите перфектния служител. Не прибързвайте с избора си, защото може да съжалявате.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари

anonomen2 ( преди 10 години )
До Анонимен: Много точен и изчерпателен анализ! Поздравления!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Анонимен ( преди 10 години )
Преди всичко се научете да оценявате собствените си служители по това което наистина правят а не по това с което се бият в гърдите ,външен вид ,сексапил и готовност на всякакви интимности с шефа.Отървете се от връзкарите .Ако имате съмнение дали все пак някой от тях става за нещо -натоварете го допълнително поне за известно време но без допълнително заплащане и го наблюдавайте лично а не по това което обеснява, че прави а и да не е прехвърлил работата на друг.Не потискайте служителите които си позволяват да ви кажат неудобни истини за истинското положение и се отървете от тези които само надуват победните фанфари и се крият зад другите.Не посягайте на особняците които странят от колектива но си гледат съвестно работата.Те не са любимци на останалите но често струват повече от тях.Самородното злато не блести за разлика от простата полирана тенекия.Това умния шеф никога не бива да забравя.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар