IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Как да работите с медиите – вземете пример от Стив Джобс

24 март 2014 09 00

Той успя да създаде невероятен имидж на Apple, благодарение на правилния си подход към медиите

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

Стив Джобс вече не е сред нас, но той се превърна в легендарна фигура, от която мнозина ще се учат години напред. Съоснователят и впоследствие изпълнителен директор на компанията Apple успя да изгради една империя и може да бъде даван за пример като един успешен бизнесмен.

В своята работа Джобс имаше постоянна комуникация с медиите. Това е както добре за една компания, така и пълно с уловки. Ала Стив съумяваше да общува с журналистите така, че да съхрани и подобри имиджа на компанията и нейните продукти.

Ето и какво може да научите от него относно работата с медиите:

Бъдете дискретни

Важно е една компания да бъде прозрачна. Важно е и хората в нея да знаят какво се случва. Но има неща, които си остават тайна, защото ако конкуренцията научи, вашата компания губи преимуществата си.

Стив бе създал цял един отдел, който да следи дали изтича информация и ако това се случи, кой е източникът, който е проговорил.

Споделяйте с медиите, но с мярка. Вашите планове и схеми за развитие трябва да си останат тайна.

Изберете си фаворити

Не може да искате лоялност от журналистите, тъй като работата им на първо място би трябвало да е обективна. Но все пак е по-лесно да говорите с хора, които са ви приятни и по-симпатични, Дори да не се стигне до приятелство, с времето се получава една връзка, която би могла да ви влезе в употреба все пак.

Наказвайте тези, които не ви съдействат

Ако някои медии упорито плюят по вашата компания и то без да имат солидна аргументация за това, ги накажете, като ги лишите от достъп на информация по актуалната ситуация, както често правеше Джобс. Това ще направи журналистите по-малко конкурентоспособни и те ще се замислят доколко е в тяхна полза да се държат/пишат по този нахален начин.

Все пак се старайте да не си създавате врагове сред представителите на медиите.

Планирайте дезинформация

Това е необходимо, за да накарате конкурентите ви да се отпуснат или да подготвите аудиторията за нещо, което планирате да изкарате на пазара. Например, преди време от Apple съобщиха, че не работят по създаването на мобилни телефони и после направиха истински бум.

Бъдете перфектни в своите презентации

Винаги когато предоставяте нов продукт или услуга, трябва да го представите по най-добрия, стегнат и разбираем начин на журналистите, които от своя страна ще пуснат информацията до масовия потребител. Важно е да сте се постарали добре, защото много журналисти претупват работата си, когато са недоволни или не са разбрали добре вашата презентация.

Говорете с медиите само когато наистина има какво да кажете

Новината е новина, когато наистина има някаква стойност, казва нещо ново, интересно и в повечето случаи полезно. Не правете пресконференции просто за да напомните за себе си, защото това ще накара редица медии да отказват поканите ви, в случай че вече сте ги подвели с безсмислени разговори и ПР-и, които според тях не представляват интерес за аудиторията им.

Автор - снимка
Автор на статията:
Мария Господинова

КоментариКоментари

Katnip ( преди 11 години )
Хахах :ДАнонимен, правилно - особено последната точка!Иначе това са добри съвети, но за голяма компания, която може да си позволи да игнорира медии и да се държи арогантно.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Анонимен ( преди 11 години )
това трябва да го прочетат от "медиите"
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар