IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Типовете най-проблемни подчинени

19 май 2014 08 02

Как да управлявате подобни служители?

Снимка: thinkstockphotos.com

Снимка: thinkstockphotos.com

Ако сте на позицията мениджър и управлявате част от служителите във вашата компания (а може би и всички, ако сте изпълнителен директор), то значи сте забелязали, че не всички ваши подчинени са с приятна, ведра или позитивна личност.

Някои от тях може да са талантливи и продуктивни, но трудни за контролиране и водене.

Когато се сблъскат с подобен проблем, повечето шефове реагират по следните два начина: или се конфронтират с този служител, което води до ескалация на враждебност или пък го игнорират, което влошава проблема. Ето защо трябва да се търси друга, трета опция.

А ето и кои са 5-те най-предизвикателни личности и няколко съвета за това как да ги управлявате по-ефективно :

1. Нарцистичните служители

Те имат напомпано чувство за собствената си значимост и жадуват за постоянно внимание и похвала. Тези хора са погълнати от себе си и не са склонни към съпричастност. Тях не ги е грижа какво мислят и чувстват другите, което е голям недостатък на работното място и може да бъде в ущърб на компанията. Нарцисите са изключително чувствителни към критика от всякакъв вид и реагират зле на всяка забележка. Те се справят добре в позиции с власт, тъй като взимат ролята си много сериозно – така че сложете ги на управленска позиция.

2. Пасивно-агресивните служители

Пасивно-агресивната форма на гняв е вид разстройство на характера. Този тип служители могат да ви накарат да се чувствате зле само от присъствието им наоколо. За разлика от нарцисите, тези служители имат способността за емпатия. Те искат да напредват на работното си място и в кариерата, затова можете да ги мотивирате като им спуснете много ясни задачи, насоки и очаквания.

3. Клюкарите

Във всяка фирма има определено количество служители-клюкари. Проблемът е, когато техните приказки започнат да вредят на компанията или започнат да тровят атмосферата в офиса. Един от начините да се справите с клюкарите е да не се поддавате на естественото си човешко желание също да сплетничите зад гърба на другите, в опита си да участвате в разговора. Опитайте се всички ваши коментари за колегите, шефовете и работата да бъдат позитивни. Можете да кажете на интриганта, че неговите приказки имат разрушителна сила за дружеството като цяло и да му обясните, че не е честно да говори зад гърба на другите.

4. Избухливите служители

Някои хора не могат да се справят с напрежението на работното място и започват да викат и крещят на другите, когато са ядосани или гневни. Ако имате такива подчинени, сигурно ви е голямо предизвикателство да се справяте с тях. Все пак трябва да им обясните, че това поведение е неприемливо, слагайки им стриктни ограничения. Ако не го направите, тяхното поведение ще унищожи настроението на работното място и може да доведе до отлив на ценни кадри.

5. Служителите, които никога не са виновни

Тези хора правят грешки, но никога не си ги признават. Те дори са склонни да вменят вината на някой свой колега. Те са склонни непрекъснато да се оплакват от многото си ангажименти, но ако се вгледате в детайли, ще установите, че всъщност те изобщо не работят повече от другите – напротив. Най-добрият начин да се справите с тези свои подчинени е да ги накарате да работят по свой собствен проект, тъй като така напредъкът и провалът ще зависят само от тях самите.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

Анонимен ( преди 11 години )