Ако искате служителите ви да са мотивирани да работят и да постигат резултати, сред най-важните неща е да спечелите тяхната лоялност. Този процес започва от самото им назначаване и не е продукт на еднократно действие. Лоялност не се печели лесно и изисква много усилие и постоянство.
Как да го направите:
Мотивиращи възнаграждения
Повечето хора работят за заплата. Колкото и пошло да звучи, това е реалността. В началото вашите служители все още не ви познават добре, така че докато се стигне до този момент, е добре да започнете със силен материален старт. Когато служителят знае, че е добре платен, той е много по-благоразположен и мотивиран към вас и компанията като цяло.
Свобода
Никой не обича да бъде обект на микромениджмънт. Това създава впечатление, че вие нямате доверие на служителите си как да си вършат работата и дори че се съмнявате в тяхната компетентност и качества.
Ангажирайте ги и търсете мнението им
Материалните възнаграждения са страхотна мотивация, но човек търси признание и под друга форма. Колкото повече ангажирате служителите си с нещата, които се случват в компанията и търсите мнението и оценката им, толкова по-важни и ценени ще се чувстват, а оттам и ще са стимулирани да инвестират повече усилия.
Допринесете за комфорта им
Хората ви прекарват повече от 1/3 от деня на работното място и затова е важно да се чувстват добре там. Създайте им необходимите условия за комфорт и те ще идват с желание на работа.
Провеждайте срещи за обратната връзка
Направете ги индивидуални. Може да отделите 15-20 минути в рамките на 1-2 месеца, за да поговорите със служителите си (екипа си), интересувайки се как се чувстват, имат ли някакви затруднения в работата си и т. н.
Покажете лично отношение
Когато някой има рожден ден, поздравете го. Включете се в минипочерпката, а защо не и да заведете целия екип на обяд. Всеки от вашите служители иска да се чувства важен, затова му отдавайте от време на време внимание.
Стимулирайте създаването на офис култура и офис приятелства
Работната среда е изключително важна за отношението на служителите към работата. И физическият комфорт не е всичко. Сплотеността на екипа не се постига с удобни мебели. Изградете традиции, събирайте хората си и в извънработна обстановка – тиймбилдинги, събития, ден за почивка и т. н.