Когато най-накрая получим така желаната работа, да установим, че не можем да се разбираме добре с човека, който ни е наел, е меко казано разочарование.
Все пак трябва да бъдем внимателни относно начина, по който изясняваме на отношенията ни с него, тъй като той/тя е човека, от когото зависи заплатата ни. Към него/нея се обръщаме за повишения, служебни спорове, трансфери, отпуска и всичко останало.
Вместо да се оплакваме от несправедливостта на ситуацията, в която се намираме, можем да потърсим начин да се справим ефективно с нея.
Въпреки че поколението Милениум често избягват конфликтни ситуации на работното място, от страх да не загубят работата си, те са в пълното си право да преговарят за по-добри условия.
Какво бихме могли да направим?
Да се срещнем очи в очи с шефа си
Първата стъпка към обсъждане на проблемите с шефа е като организираме среща с него/нея. Проблемите, които произтичат от конфликти или напрежение, могат да бъдат трудни за обсъждане по електронната поща. Когато разговаряме лице в лице, всеки има възможност да симпатизира на гледната точка на другата страна.
Освен това, по време на среща, шефът има известно време да приеме идеята, че трябва да оцени връзката си с нас и да обмисли потенциалната ни гледна точка, особено ако това включва несъгласие за компенсация или нещо друго.
Да разговаряме с колегите
Преди да определим среща за разговор с шефа си, би било от полза да отделим време да разговаряме първо с колегите за отношението на началника.
Въпреки че трябва да избягваме директно да споменаваме, че имате проблем с него, е добре да поискаме съвет от тях или ги попитаме за връзка им с него.
Трябва да използваме тези разговори, за да знаем какви очаквания можем да имаме от шефа си по време на срещата, както и какво да очакваме на работно място. Вероятно е други служители също да са имали или да имат подобен проблем.