Никой не обича да получава лоши новини, нито да дава такива. Воденето на неприятен разговор е нещо, което вероятно бихте избегнали, тъй като то носи негативи не само на получателя на лошата информация, а и на вас самия/самата.
Скорошно изследване на Fractl, в което са взели участие около 1100 души, показва че мнозинството от работещите хора водят поне един подобен разговор седмично. Ето и какво служителите считат за „неприятни разговори“ и ефектът от тях.
Най-трудните теми за разговор в офиса
1. Заплащане: 33%
2. Неподходящо поведение в офиса: 31%
3. Обратна връзка за лошо представяне: 30%
4. Повишение: 23%
5. Секс: 19%
6. Раздяла: 17%
7. Семейни проблеми: 16%
8. Пари: 16%
9. Здраве: 15%
10. Уволнение: 10% Ефекти при конфликт
Изследване на CPP Inc. Показва, че американците прекарват средно по 2.8 часа седмично в справяне с конфликти на работното място.
1.33% от служителите твърдят, че конфликтът ескалира в лична атака или дори физическо нараняване.
2.22% признават, че това води до разболяването им и последвало отсъствие от работа.
3.10% споделят, че след подобен разговор правят фатални грешки на работното място което дори им коства цели проекти
Как да водите подобни разговори без да се натоварвате и да бъдат градивни:
1. Бъдете реалисти, имайте предвид, че човекът срещу вас може да се засегне и да не реагира добре на информацията, която му казвате.
2. Каквото и да направите, вие нямате контрол над реакцията на другия! Можете просто да слушате и да отговорите на емоциите му, показвайки му, че го разбирате.
3. Важно е къде водите подобен разговор – мястото може да го направи една идея по-приятен.
4. Не забравяйте, че на човек му трябва време да осмисли дадена информация, така че му дайте това време.
5. Проявете съчувствие дори другият да не го заслужава. Не реагирайте на вербалната агресия с агресия.
6. Опитайте да дадете решение, след като сте съобщили неприятната новина.