IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

За какво да внимавате при поръчка на подаръци онлайн

19 декември 2018 12 50

Специалист дава ценни съвети за този вид пазаруване

Източник: IStockphoto

Източник: IStockphoto

Няколко дни преди Коледа, много хора, които имат по-натоварен график и липса на свободно време, ще поръчат подаръци за близките си онлайн. Въпреки че тази услуга спестява много нерви и обикаляне по магазините, може да донесе разочарование за човека, който се възползва от нея.

Бавенето на поръчките по Коледа и Нова година е само един от проблемите, които може да имате, ако си поръчате нещо чрез интернет. Това обясни пред Bulgaria ON AIR председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

„Наблюдават се зачестяващи проблеми със забавянето на доставките на онлайн стоки. Това се дължи на невъзможността на всички играчи на този пазар да отговорят на темповете на поръчките“, коментира той.

Трябва да се пазарува от надеждни електронни магазини. Добре е потребителите да проверят съответния електронен магазин с кой куриер работи. Обезпечение може да бъде получено, в случай че са претърпени вреди, които трябва да бъдат доказани“, посъветва потребителите Маргаритов.

По думите на експерта, всеки, който има намерение да пазарува онлайн, трябва да внимава с електронните магазини. Въпреки вида им, някои от тях нямат връзка за контакт и не са особено надеждни.

„Добре е потребителите да проверят съответния електронен магазин с кой куриер работи“, посъветва той.

Подобно на покупките в черния петък, част от които хиляди българи получиха с няколко дни закъснение, поръчките по това време на годината също могат да се забавят. „Обезщетение може да бъде получено в случай, че са претърпени някакви конкретни вреди, които трябва да бъдат доказани. Но във всеки случай потребителите имат право да получат доставката в срока, в който това е било поето като ангажимент от самия търговец“, посочи Маргаритов.

Представителят на КЗП бе категоричен, че при забавянето на пратката трябва да търсим отговорност от търговеца, а не от куриерската фирма. Да, тя има вина до някаква степен, но договорът е сключен с търговеца и той трябва да направи всичко необходимо, за да може да изпълни всички срокове, предвидени в сделката.

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари