IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

FaceApp – крие ли приложението рискове?

19 юли 2019 11 40

Хиляди потребители го изпробваха

FaceApp

FaceApp

Как биха изглеждали известни личности след години. Това видяхме преди броени дни благодарение на нашумялото приложение FaceApp. Снимките заинтригуваха много хора и популярността му скочи значително. Въпреки забавната му страна, експерти предупредиха, че апликацията не е безобидна и крие риск за сигурността ни в глобалната мрежа.

„FaceApp използва изкуствен интелект, за да промени фотографиите на ползвателите, като ги прави по-млади или по-възрастни или избира противоположния пол. Но за да ползват приложението, ползвателите трябва да предоставят на компанията пълния и безотказен достъп до личните им снимки и данни“. Това написа в Twitter Чък Шумър.

Манията по използването на подобни приложения е на стадния принцип. В интернет съществуват платформи, които ни взимат много повече данни в сравнение с FaceApp. Това обяви пред Bulgaria ON AIR психологът Еленко Ангелов.

„Всяко приложение, с което работим, има достъп до всички тези данни в телефона. Facebook е едно стадо, тълпа. Същата овча тълпа следва и манията с капачката на бутилката. Има и доста по-дебилни приложения, които взимат повече информация. Изкуственият интелект изучава естествената ни простотия. Данните, които ни взимат приложенията, се продават на корпорациите, които ни снабдяват с различни стоки“, каза той.

Източник: FaceApp

Въпросното приложение е на руската компания Wireless Lab. То прави промени на снимките като добавяне на бръчки, грим, смяна на пол... По думите на Димитър Ганчев от Сдружение „Интернет общество“, да се твърди, че FaceApp е опасно, защото е създадено от руснаци, е абсурдно.

„Когато нещата се докарат до абсурд, тогава ще се намери решение. Не е толкова страшно, че някой ще има достъп до снимките ни. Дългосрочният проблем е, че може би ще ни бъде отнето правото на свободен избор. Когато търговците могат да ни профилират в много точни детайли, те ще могат да манипулират нашия избор“, посочи още той.

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари