Сърдечносъдовите заболявания са сред най-сериозните и чести болести на съвремието ни. Добрите новини са, че са известни начините, с чиято помощ можем да намалим този риск и да подобрим сърдечносъдовото си здраве, в това число да повлияем и на опасността от сърдечен и мозъчен удар.

Ясно е, че здравословното хранене е основната стъпка в тази насока. Ето с кои храни да обогатим менюто си...

1. Сьомга

Тази, както и други мазни риби, като сардините и скумрията, са сред суперзвездите на полезните за сърдечносъдовото здраве храни. Причината е, че в тях се съдържат големи количества омега-3 мастни киселини, за които е установено, че понижават риска от аритмия и атеросклероза и също така намаляват нивата на триглицеридите.

От Американската асоциация за сърдечносъдово здраве препоръчват да се консумира риба около 2 пъти седмично.

2. Овесена каша

Овесената каша е с богато съдържание на разтворими фибри, които могат да понижат нивата на холестерола. Те помагат за елиминирането му, като предотвратяват неговото абсорбиране в кръвта.

Препоръчително е да избягваме продуктите, в които има добавена захар. Другите пълнозърнести храни, като хляб и макаронени изделия, също са препоръчителни.

Още по темата

3. Черен шоколад

Няколко проучвания установяват, че черният шоколад може да е полезен за здравето на сърцето. Има дори данни, че редовната му консумация намалява нефаталните сърдечен и мозъчен удар сред хората, изложени на повишен риск.

Това обаче важи единствено за черния шоколад, което означава, че лакомството трябва да съдържа минимум 60 – 70% какао. В черния шоколад има флавоноиди, познати като „полифеноли“, които са от полза за балансиране нивата на кръвното налягане, кръвните съсиреци и възпалителните процеси.