Херцогът и херцогинята на Съсекс участват в „личен конкурс за трансатлантическа популярност“ с херцога и херцогинята на Кеймбридж.
Дънкан Ларкомб, кралският експерт и автор на „Принц Хари: Вътрешната история“, говори за това. Според него Меган и Хари живеят в имение на стойност 14 милиона долара и играят „култ към знаменитостите“, след като отказват да служат като старейшини на кралското семейство.
Тази позиция е точно обратната на тази, на която покойният принц Филип е учил принц Хари и фокусът му е към бизнеса, а не към кралското семейство.
Кейт Мидълтън и принц Уилям също не са срамежливи. В интервю за The Sun Дънкан отбелязва, че херцозите на Кеймбридж, както и херцозите на Съсекс, са се научили да се продават.
„На Уилям и Кейт им е много ясно, че трябва да направят повече, за да се представят като двойка, семейство и хора. Неща като последните им видеоклипове са умишлено желание да угодят на всички. Това е и поведението на хора, които ще станат крал и кралица“, коментира Ларкомб.
Стратегията на Кейт и Уилям е да модернизират начина, по който кралското семейство общува със своите поданици. Те говорят за личното си всекидневие и показват децата си, за да привлекат вниманието на публиката.
Принц Хари и Меган имат различен подход. За разлика от тях те се отказаха от социалните медии и продават съдържанието си на платени платформи като Netflix и Spotify.
Експертът Ник Еде вярва, че херцозите на Кеймбридж са намерили правилния начин за взаимодействие с публиката. Зрителите имат представа за бъдещите крал и кралица.
Докато херцозите на Съсекс си сътрудничат с големи марки и често дейностите им изглеждат като реклама.