Уикендът отмина и вече тече поредната напрегната работна седмица. И сякаш това не е достатъчна причина да се стресирате отрано сутринта, а се събуждате и с главоболие. Дори да сте наясно с причините за него, това не го прави по-леко и приемливо. Още по-лошото е, ако се борите с хронични болки в главата.

Може би е време да оставите лекарствата и да се замислите какво да промените в начина си на живот, за да се отървете от досадните болки. Съветите на невролога д-р Викрам Синг със сигурност ще ви помогнат. Вижте откъде да започнете:

Хидратирайте се: Дехидратацията е една от основните причини да се сблъсквате с главоболието. Заложете на водата и плодовите сокове и ограничете кофеиновите напитки, които извеждат течностите от тялото ви.

Масажи на главата: Масажирайте леко скалпа и лицето с кръгообразни движения. Така ще подобрите циркулацията на кръвта в тази част и ще тонизирате мозъка си. Масажите помагат и за отпускането на мускулите.

Хранете се здравословно: Хапвайте поне 4 пъти на ден на равни интервали време. Мозъкът ви се нуждае от глюкоза, за да функционира нормално, така че не го лишавайте от нея. Богати храни на глюкоза са хлябът, медът, картофите, оризът, тиквата, бананите.

Спете достатъчно: Сънят е важен за почивка на тялото и ума. За да се чувства човек във форма, той се нуждае средно от 6-8 часа сън. Осигурете си удобна възглавница и матрак, защото позата по време на сън също е от ключово значение за вашия тон и добра форма.

Още по темата

Не забравяйте почивките: Улисани в работа зад бюрото, може да изкарате часове наред без да вдигнете очи от компютъра. Това обаче не е добре нито за тялото, нито за мозъка. Гледайте да си почивате на всеки час. Разтъпчете се из офиса в рамките на няколко минутки, изпийте чаша вода или друга течност и проведете кратък, но приятен разговор с колега или приятел, за да се разсеете за момент от работата.

Горещ душ: Застанете под душа и оставете топлата струя да облее главата ви и да се спусне по гърба ви. Така ще отпуснете врата и мускулите и ще подобрите кръвообращението си.

Усмихвайте се: По-лекото главоболие може да се излекува с усмивка! Смехът води до освобождаването на ендорфини, които ни карат да се чувстваме по-добре. Те са и ефективно болкоуспокояващо!

Дишайте свеж въздух: Дълбоките вдишвания и издишвания са начин да успокоите сърдечния ритъм, да заредите дробовете и мускулите си със свеж кислород и да избистрите главата си. Ето още една причина да излезете от офиса за няколко минутки.