IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

6 „здравословни“ храни, които не са полезни за фигурата

23 юни 2021 10 30

От смути до чипс от киноа

Снимка: iStock

През последните години здравословното хранене привлече вниманието на все повече хора, които се опитват да останат в добра форма. Вече не говорим само за стегнато тяло през лятото, а за ежедневен режим, продължаващ през цялата година. Именно затова все по-често ни излизат реклами на сайтове, приложения и видеа със здравословни рецепти и как да се храним правилно.

Разбира се, има стотици списъци, в които са назовани полезните и вредни храни, както и по какво количество можем да си позволим от тях. Постепенно се появиха и т. нар. „суперхрани“, които би трябвало да ни доставят нужните хранителни вещества и енергия, като в същото време ни пазят от излишните калории и мазнини.

Е, добавянето на здравословни храни към диетата ни обаче може да е много по-сложно, отколкото си мислим. Някои от популярните „полезни“ продукти, като салати и смутита, може да крият добавени мазнини, сол и захар. Според диетолози, здравословното хранене включва избягването на обработени храни и използването на най-чистите съставки, които можете да намерите. Това означава, че някои вкусни диетични продукти може и да не влизат в списъка.

Ето кои „здравословни“ храни е добре да избягвате

1. Смути

Някои смутита могат да бъдат пълни с хранителни вещества, но могат и да бъдат „захарни бомби“. Добре балансираната напитка трябва да съдържа малко протеини и здравословни мазнини, за да компенсира въглехидратите от плодовете. Комбинацията ще поддържа кръвната ви захар стабилна и ще ви накара да се чувствате сити за дълго време.

зелено смути,

Снимка: iStock

Също така е добре да избягвате смутитата от магазина, тъй като е вероятно да съдържат добавена захар, изкуствени оцветители и допълнителни калории. Диетологът Бет Старк съветва да пропуснете ходенето до търговския обект и вместо това да си направите смути у дома от пресни сезонни плодове и зеленчуци.

2. Гранола

Гранолата е почти синоним на здравословното хранене. Въпреки това, много от популярните марки овесени ядки, продавани в супермаркетите, са пълни с добавена захар и мазнини. Типичната смес от мюсли може да съдържа овален (валцуван) овес, ядки и сушени плодове. Но тези здравословни съставки често се обработват с масло, растително олио, бяла захар и царевичен сироп, за да станат вкусни и да се удължи срокът им на годност.

3. Пълнозърнест хляб

Въпреки че пълнозърнестите видове хляб може да изглеждат като здравословен избор, повечето от тях съдържат малко добавена захар. Преработените хлябове, които бихте закупили в супермаркета, са пълни с фруктозен сироп от царевица и меласа, особено тези видове, които се предлагат на пазара като „пълнозърнеста пшеница“.

пълнозърнест хляб

Снимка: iStock

Според Саманта Касети, дори няколко филийки пълнозърнест хляб биха надвишили препоръчителната доза за добавена захар.

4. Продукти без глутен

Много хора може би си мислят, че всички храни без глутен са автоматично по-здравословни, но това не е така. „Безглутеновата бисквита не е по-здравословна от обикновената, само защото е без глутен“, казва диетоложката Дженифър Лийз пред Insider. Опакованите безглутенови храни са също толкова обработени, ако не и повече, колкото техните глутенови еквиваленти. Те също могат да съдържат допълнителни съставки, като захар и висококалорични брашна.

5. Зеленчуков чипс или такъв от киноа

Запомнете, че зеленчуковите чипсове не са зеленчуци. За съжаление, тези хрупкави, тънки филийки пащърнак са също толкова пържени и солени, колкото картофения чипс.

чипс istock

Снимка: iStock

Същото важи и за чипсовете, приготвени с киноа или други привидно здравословни съставки. „Това, че нещо е органично или има думата „киноа“, не го прави по-здравословен избор. Бисквитите и чипсът си остават преработени храни, независимо от съставките в тях“, казва Саманта Касети пред Insider.

6. Нискомазнинен салатен дресинг

Повечето диетолози биха ви казали, че ниското съдържание на мазнини не е същото като здравословно и биха били прави. Диетичните салатени дресинги компенсират липсата на мазнини с шокиращо количество допълнителна захар, сол и консерванти. Диетолозите препоръчват да си направите соса у дома, а не го купувате от магазина. Например, за един вкусен и здравословен винегрет ще са ви необходими зехтин, оцет и пресни билки.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари