Есента вече е в разгара си. За да преминем по-леко през рязката смяна на температурите, трябва да спим достатъчно и да приемаме храни, богати на различни микроелементи, които да ни дават енергия.

Тиквата е едно от най-купуваните неща от пазарите всяка есен. Зеленчукът, който всъщност спада към семейството на така наречените „плодови зеленчуци“ е богат на антиоксиданта бета каротин или провитамин А.

В 100 грама тиква има само 26 калории; 0,1 г мазнини; 340 мг калий; 6,5 г въглехидрати; 0,5 г диетични фибри; 21 мг калций. Освен това в нея има голямо количество витамини като А, С, Е, В6, К и веществата тиамин, рибофлавин и ниацин.

Кои са най-големите ползи от консумацията на тиква?

Консумацията на тиква през есента се препоръчва за по-здравословен начин на живот и предотвратяване на някои хронични заболявания. Бета каротинът в зеленчука се свързва с намаляването на риска от сърдечни проблеми, преждевременно стареене на кожата и някои видове рак.

Витамин А и бета каротинът също са полезни за здравето на очите. Предпазват от увреждания като дегенерация на макулата, довеждаща понякога до слепота и други.

Още по темата

Оранжевият зеленчук е пълен с витамин С, който заедно с бета каротина подсилва имунната система и повишава защитните сили на тялото.

Не на последно място, тиквата помага при хора, които искат да отслабнат. Тя е нискокалорична и може да се използва при много хранителни режими. Витамин А в нея пък оказва положително въздействие върху кожата – засилва производството на колаген, който я прави по-здрава и еластична.

Ако си купите тиква, може да я приготвите на фурна или на пара, за да запазите максимално нейните свойства. Не изхвърляйте семките, те също са богати на много полезни нутриенти.