Необходимо ли е да ядем преди тренировка?

  • Повечето хора се чувстват по-комфортно когато правят кардио, без да са консумирали храна минимум 2 часа преди това.

Но ако сте решили да правите силова тренировка не е препоръчително да е на празен стомах. Закуската преди силова тренировка е добре да бъде въглехидратна, за да имате необходимата енергия.

От какво значение е типът тренировка:

Има огромна разлика между два часа тренировка по йога и два часа тежка силова тренировка. Йога – това е натоварване с низка интензивност, която е свързана с дишането, затова не е препоръчително да сте яли преди нея.

Минимум час и половина – два часа преди тренировка е добре да сте приключили с храненето, като разбира се е хубаво да сте приели въглехидрати и белтъчини.

Ако се занимавате с кросфит – между началото на тренировката и края на последното хранене трябва да са изминали поне 4 часа. По този начин ще активирате целия си организъм.

Съществува една заблуда у повечето хора, че по време на кардио горите мазнини, но това не е точно така. По време на кардио тренировка използваме гликоген от черния дроб, 45-60 мин. Мазнините се изразходват от организма много икономично, основно по време на отдих, сън и спокойни занимания.

Затова каквото и да изядете преди тренировка, няма да повлияе особено на този процес. За да се поддържате във форма не е толкова важно какво сте изяли преди това, а колко е общата калорийна стойност на приетите от вас храни за деня. Именно от калорийния баланс и ежедневната ви активност зависи колко мазнини ще изразходи организмът ви.

Още по темата можете да прочетете в Boec.bg