IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Навиците, които ни карат да пълнеем

14 ноември 2019 11 00

Дъвчете по-бавно и се хранете в един и същи час

Снимка: iStock

Зимата вече е на прага ни, а с нея идва и промяната в температурите. Студеното време ни кара да сме малко по-инертни и да седим на топло вместо да се разкарваме или пък да отидем на фитнес. Затова и през този сезон повечето от хората трупат излишни мазнини и напълняват значително.

И докато тренировките и хранителния режим са от изключителна важност за добрата фигура, има някои навици, които също са важни за отслабването. Колкото и да не ни се вярва, ежедневните действия, които правим малко или много вредят на организма ни.

Разбира се, на първо място се поставят бързите храни, които изглеждат толкова апетитно, но пък са ужасно вредни за тялото. В днешното забързано ежедневие повечето от нас нямат време да сготвят домашна храна и залагат на нещо „на крак“, което е едновременно бързо и вкусно.

ядене - iStock

Ако и вие сте от този тип, опитайте се възможно най-скоро да се откажете от този вреден навик. Вместо това си поставете за цел един ден в седмицата да сготвите обилно ястие, което ще ви стигне за следващите 7 дни. Със сигурност това ще се отрази добре както на организма ви, така и на бюджета.

Другият вреден навик, който ви кара да качвате излишни килограми, е дъвченето бързо. За да успеете да свършите всичките си задачи за деня навреме, вие се опитвате да намалите колкото се може повече времето за почивка и често от това страда и храненето.

ядене - iStock

Експертите обаче казват, че това е огромна грешка, тъй като така може да преядете без дори да се усетите. Според тях, мозъкът има нужда от 20 минути, за да разбере, че е сит и да не желае повече храна. Ако обаче ядете твърде бързо и не оставяте време на мозъка да получи нужните сигнали, можете да изядете повече храна от необходимото.

Три подходящи диети през есента

Колкото и да ви се струва невероятно, но часът на ядене е от също толкова голямо значение. Важното е да ядете по едно и също време всеки ден, за да може организмът ви да свикне с хранителния режим. Така той няма да се чувства гладен по всяко време и ще „знае“ точно кога да се подготвя за храна.

ядене - iStock

Също така не трябва да ядете пред компютъра и телевизора, тъй като това ви кара да приемате голямо количество храна. Умът ви е залисан с това, което се случва на екрана и неконтролируемо протяга ръка към още нещо и още нещо.

4 напитки за бърз метаболизъм

Снимки: iStock

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари