IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да се справите с честата промяна на настроенията?

13 януари 2020 08 30

Установете причините и направете следното

Как да се справите с честата промяна на настроенията?

Трудно е да общувате с хора, които постоянно си сменят настроението. Уви, случва се и на вас и на тези около вас. По ред причини – хормонален дисбаланс, бременност, повече стрес, ПМС, менопауза и т.н. – дамите са по-уязвими към това. Въпреки че са наясно с причините, доста жени не предприемат никакви действие и изпадат в чести конфликти с околните, което накрая само повишава стреса в живота им и ги кара да бъдат още по-навъсени и тъжни.

Вижте какво можете да предприемете, за да направите тези моменти на емоционална нестабилност по-редки и по-малко интензивни:

Редовни упражнения

Движението е страхотно не само за тялото, а и за ума ви. То помага да избегнете резки промени в настроението си, тъй като при тренировка организмът произвежда хормони на щастието и ендорфини, които помагат в борбата със стреса и негативизма. Опитайте да тренирате по 30 мин 5 пъти в седмицата за отлично психическо здраве.

Избягвайте кофеин, алкохол и захар

Тези съставки влияят силно на настроенията. Да, кофеинът намалява усещането за умора, но също така може да подсили тревожността и нервността.
Алкохолът е депресант, който пък може да засили лошото настроение и да ви накара да се държите ирационално.
Захарните храни повишават нивата на кръвната захар, което оказва влияние на настроението.

Пийте калций

Изследвания предполагат, че приемането на калций помага да се намалят симптомите на депресия и тревожност, както и на промяната на настроенията при ПМС. В едно изследване участниците са приемали 500 мг калций на ден в продължение на два месеца. След този период, взималите добавката, са имали силно намалени симптоми на ПМС.

Променете диетата си

Хапването на три основни ястия за деня е обичайният режим на повечето хора, но за вашето ментално и емоционално здраве е далеч по-добре да хапвате по-често на по-малки порции. Този начин на хранене помага за поддържане на нивата на кръвната захар.

Спете качествено

Качественият сън може да излекува много неща, включително и чести смени на настроението. Осигурете си поне 7-8 часа на денонощие.

Кога трябва да се консултирате с лекар

Ако вашето настроение се сменя прекалено често без да имате видима причина за това и никакви тактики не ви помагат да се успокоите и овладеете.

Автор на статията:
Галина Чолакова

КоментариКоментари