IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 важни стъпки за добра фигура

4 февруари 2020 14 30

Личният треньор на Ребел Уилсън разкрива тайната й

Снимка: Pexels

Волята за фитнес е нещо, което само по себе си е достойно за уважение. Дали ще правите упражнения, за да поддържате добра фигура, по здравословни причини или просто искате да се чувствате добре не е от голямо значение. Важното е да намерите мотивацията, за да започнете това приключение.

Много хора решават да започнат новата година именно с промяна в начина си на живот. Искат да изваят хубаво тяло за лятото и се подлагат на диети и фитнес режими, които ще им помогнат да достигнат до желания резултат.

През последните няколко години високомазнинните диети набират все по-голяма популярност и се следват от много хора. И ефектите не закъсняват. Но според учените, ако решите да спрете с този хранителен режим, много бързо ще си възвърнете предишните килограми.

Експертите съветват да не разчитате само на ограниченията, а да промените изцяло начина си на живот и да включите повече физически дейности в ежедневието ви. Фитнес треньорът Йоно Кастано споделя, че има 5 важни стъпки, които трябва да следвате, за да се сбогувате с излишните мазнини.

Кастано се занимава с трансформацията на актрисата Ребел Уилсън, която обеща на своите последователи, че 2020 година ще е време за промени и здравословен начин на живот. 

1. График

Треньорът съветва всички свои клиенти да си направят стабилен режим за тренировки, който със сигурност ще следват. Графикът трябва да е съобразен с другите ви задължения, както и да не пречи на личния и социалния ви живот. Ако свързвате упражненията с това, че ще се отделите от приятели или гаджето, по-добре не ги започвайте.

Не трябва да изпитвате вина, че отивате на фитнес, защото по този начин тренировката ви няма да бъде пълноценна. Умът ви ще бъде на друго място и ще се опитвате да приключите възможно най-бързо. Затова си направете график за месец напред, за да може да знаете кога ще сте свободни за други забавления.

2. Храната

Другото на което трябва да обърнете внимание, според Кастано, са хранителните вещества. Не трябва да се отказвате напълно от въглехидратите, а да намалите приема им. Също така задължително включете в менюто си протеини, които ще ви дадат нужната енергия за по-добро представяне в залата. 

Закуската – преди или след тренировка?

3. Сън

Сънят е от изключителна важност за постигането на желани резултати. Задължително трябва да спите между 7 и 9 часа на денонощие, за да може тялото ви да се възстанови от тренировките, а умът ви да почине от изтощителния работен ден. 

Хубаво е да си направите график, за да можете всяка вечер да си лягате по едно и също време. Така организмът ви ще свикне с рутината и сам ще ви приканва към леглото в по-нормален час.

4. Не преяждайте

Колкото и да е важна храната за енергията ви в залата, не трябва да прекалявате с нея. По-добре е да ядете малки порции по-често, отколкото да се нахраните един път през деня, но да преядете. Така не отслабвате, защото стресирате организма и той не работи правилно. 

Често може да обърнете ефекта и да започнете да пълнеете, тъй като тялото ви „складира“ хранителни вещества, за да се предпази от следващия стрес, който сте му подготвили. 

5. Пийте вода

Много от нас потъват в работния ден и напълно забравят да се хранят нормално и да пият достатъчно количество вода. Последното е от изключителна важност за организма ви и за постигането на добра фигура. 

Според проучвания, пиенето на 500 милилитра вода може да забърза метаболизма ви с около 30%. Някои учени съветват да пиете вода, дори и без да почувствате жажда, защото така предпазвате организма си от дехидратация. 

Бъдете като Хали Бери: Три съвета за перфектната фигура

Но нищо от това няма да даде резултат, ако не знаете защо сте в залата. Според Йоно Костано, трябва да имате солидна причина, която да ви мотивира да продължите с тренировките. Освен това, хубаво е да разберете, че няма кратък път към успеха.

„Добавете здравословното хранене и тренировките към начина си на живот и ще видите добрите резултати. Вярвайте в промяната“, казва той пред „Insider“.

Треньорът съставя програмите си според клиентите си и се опитва да разбере какво в ежедневието им пречи да постигнат добра фигура. Той предпочита да балансира нещата, а не залага на ограниченията. 

Затова Кастано не е фен на кето диетите, които ви карат да забравите за въглехидратите. „Според мен, е много важно да се наслаждаваш на храната, която приемаш“.

Той смята, че една от най-добрите тренировки е т.нар. метод HIIT. Това са високоинтензивни упражнения, които ви помагат да изгорите ненужните калории. Кастано обаче съветва да ги съчетавате и с други неща във фитнеса.  

„Трябват ви около 45 минути на ден“.

Фитнес треньорът обаче не забравя и почивката. Той съветва клиентите си да разпускат два дни в седмицата, а в единия от тях може да включат лека разходка. 

 
Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари