IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Задължителните първи стъпки в тренировките

29 януари 2020 09 10

Не забравяйте да почивате

Снимка: iStock

Нека да си го признаем: Всеки от нас си обещава, че ще започне да тренира през новата година. Купуваме си тренировъчен екип, взимаме си хубав сак и удобни обувки и сме готови за фитнес. Но дотам. Дните си минават и ние никога не стигаме до залата. И тъй като януари вече почти мина, единственият въпрос е: Колко от вас започнаха да тренират?

Не се притеснявайте, ако сте от хората, които са забравили за новогодишните си обещания. Все пак имате още 11 месеца, в които да поправите грешката си. А най-хубавото е, че този февруари е и с ден по-дълъг, което добавя още време за постигането на перфектна фигура. Ако сте от тези, които не могат да си спомнят последния път, в който са посетили залата, то фитнес треньорите имат един съвет за вас: Правете малки крачки!

фитнес, упражнения

Снимка: Pixabay

„Претоварването никак няма да ви помогне“, казва фитнес инструкторът Силвия Насер пред „InStyle“. Тя съветва да започнете бавно и то с базовите неща. „Не се стремете тялото да ви боли на следващата сутрин. Това само ще ви обезкуражи“. Вместо това, Насер предлага постепенно да увеличавате интензитета на тренировките си.

Ето още няколко съвета за начинаещите във фитнеса:

Изяснете целите си

Още преди да започнете тренировките, трябва да знаете точно към какво се стремите. Важно е да определите дали искате да отслабнете, да натрупате маса, или пък да се чувствате по-добре. „Ако отговорите на тези въпроси, ще знаете точно какви упражнения да правите и колко често да ги правите“, казва Джъстин Сийдман.

Разтягайте се

Много хора знаят, че загрявката е важна част от фитнес програмата, но малко от тях я правят правилно. Според треньора Деми Дий, трябва задължително да разтегнете тялото си много добре, за да може то да е готово за следващата фаза от упражненията. „Често загрявката трябва да прилича на истинската тренировка, но с по-малко натоварване“.

фитнес -

Снимка: Pixabay

След основната тренировка трябва също да разтегнете тялото си. Според Дий по този начин ще предотвратите схващания и болки. Освен това, една студена баня също помага с мускулната треска, но към нея трябва да се подхожда с огромно внимание.

Дрехите

Според Насер, облеклото ви е много важно за мотивацията във фитнеса. Тя споделя пред „InStyle“, че както избирате тоалет за вечер с приятели, така трябва да подхождате и към спортните си екипи. „Купуването на хубави дрехи за тренировка ще ви накара да се чувствате добре, а това ще ви помогне да посещавате по-често фитнеса“.

Закуската – преди или след тренировка?

Постепенно преминете към следващата фаза

Ако целта ви е да тичате маратон, то започнете да бягате малки разстояния всеки ден. Не си поставяйте за цел да изминете няколко километра още с първия ви ден навън. „В началото не е важно колко бягате, а това, че изобщо бягате“, казва Стефани Блоузи. Според нея, на тялото са му нужни около 6 до 10 седмици, за да свикне със спортната рутина.

тичане -

Снимка: iStock

Блоузи съветва да започнете с 20-минутно бягане, което да разпределите на няколко серии и между тях да почивате чрез ходене. Това трябва да се повтаря три пъти на седмица. Другите два дни трябва да включват допълнителна тренировка – плуване, каране на колело или вдигане на тежести за около 30 минути.

Намерете си любимо упражнение

Когато започнете да тренирате, е малко трудно веднага да разберете кое упражнение ви харесва и може да го правите отново и отново. Според Шана Шнайдер, трябва да намерите нещо, което ви забавлява и едновременно с това ви кара да подобрявате фигурата си. По този начин ще забравите за болката и няма да чувствате тренировките като задължение.

фитнес за

Снимка: iStock

Ако пък това ви се струва като трудна задача, то фитнес треньорите съветват да преглътнете недоволството си и все пак да тръгнете към залата. „Понякога трябва да го направиш, защото знаеш, че това ще те направи по-здрав“.

Почивката

Когато започваме една тренировъчна програма, ние искаме да постигнем резултати възможно най-бързо. Затова често посещаваме фитнеса няколко пъти на седмица без да помислим за почивка и как това може да се отрази на тялото ни. Според фитнес инструкторите обаче това е огромна грешка.

Те съветват да си изберете ден, в който да не правите нищо, за да може тялото ви да се възстанови напълно. След това може да продължите отново с тренировките си. Ако пък все пак не искате да пропускате нито ден във фитнеса, то трябва да разделите упражненията на групи. Така няма да натоварвате само едни и същи мускули и ще се спасите от контузии.

сън

Снимка: Pixabay

Но най-важното, към което трябва да се стремите, е добрият сън.

8 грешки, които да избягвате при HIIT тренировка

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари