Никой не обича да се ограничава завинаги. Ето защо е измислен т. нар. „чийт дей“ – ден, в който можете да забравите за броене на калории, хранителни групи и да посегнете без угризения към изкушенията.

Друг популярен подход, практикуван от тези, които искат да отслабнат, е хапването на „чийт мийл“ – подобно на чийт дей, това е малко отклонение от режима под формата на едно ядене, което да не е съобразено с него. Идва обаче въпросът кое работи по-добре за постигане на резултати – чийт дей или чийт мийл?

Трябва ли да „мамим“, когато сме на диетичен хранителен режим?

Отслабването е процес, при който тялото на всеки реагира по различен начин. Най-добрият хранителен план е този, който може да се следва лесно. Правилото е да хапвате по-малко калории, отколкото горите. В тези моменти наградата за усилията под формата на чийт мийл/дей може да ви помогне да продължите по-мотивирани напред. Освен това „маменето“ помага, тъй като повишава метаболитните процеси в тялото.

Ако следвате нискокалорична диета с еднотипни храни, метаболизмът ви се забавя, тъй като тялото започва да пести енергия. Чийт мийлс рестартира метаболизма ви и продължавате да губите тегло.

Какво точно означава чийт мийлс и чийт дейс?

Излизане от строгия диетичен режим е всяко ядене, което нарушава правилата на съответната програма за отслабване. Експерти твърдят, че ако си позволявате от време на време нарушения, ще сте по-мотивирани и отдадени на диетата си. Чийт дейс позволяват хапването не на едно, а на повече чийт мийлс в рамките на деня. Те са различни като бройка и параметри за различните хора, тъй като зависят от крайната цел на диетата им. Обикновено тогава човек залита по доста калорични храни, които по принцип не са позволени в режима.

Колко често може да „мамите“ по време на диетата си?

Това зависи изцяло от вас – от крайните ви цели, от това колко далече точно ще стигнете в маменето (като количество и качество на „забранените храни“, към които залитате). Няма дефинирана конкретна бройка за чийт мийлс или чийт дейс по време на режима ви.

Кое е по-доброто?

Количеството е важно! Ако умирате за пица, по-добре не яжте цяла пица, а посегнете към 1-2 парчета. Когато нахраните съответния „глад“, няма да се нуждаете от цели чийт дейс, за да се чувствате добре и мотивирани. В най-добрият случай е препоръчително да запазите до един чийт мийл на няколко дни, за да не объркате тялото и цялата калкулация на калории. За да не се изкушавате с храна, може да намерите друг начин да се награждавате – да си правите дребни подаръци например.