Всички знаем колко е полезна водата за организма. Хидратирането помага на органите да функционират и на мозъка да е свеж. Дори когато следвате някакъв хранителен план, е жизненоважно да пиете много вода. Тя не само транспортира хранителните съставки и кислорода до различни части на тялото, но също така повишава енергийните нива. И все пак дори приемът на вода може да повлияе негативно на вашия диетичен план. В някои редки случаи течността има обратен ефект, а именно:

Задържате вода

Ако поемате големи количества вода наведнъж, вместо разпределени през деня, бъбреците ви не могат да ги обработят и това води до задържане на излишна течност. Прекалено големият прием на течности променя нивата на електролитите в тялото. И ако вашият хранителен план е с високо съдържание на натрий и ниско на калий, шансовете да задържате вода се увеличават.

Замърсяване на водата

Ако водата, която консумирате, не е пречистена, може да е изложена на замърсители. Според проучване, публикувано в списание „Затлъстяване“ през 2010 г., някои устойчиви органични замърсители могат да доведат до увеличаване на теглото.

Други недостатъци на излишък от вода

Прекомерният прием на вода може също да доведе до друг здравен проблем, наречен „хипонатриемия“. Това състояние се появява, когато човек пие много вода за кратък период от време. Хипонатремия причинява разтваряне на кръвта и електролитите и може да доведе до гадене, повръщане, объркване и подуване на мозъка.

Колко вода трябва да консумирате на ден

Няма фиксирано количество вода, което човек трябва да пие за един ден. Количеството зависи от различни фактори като тегло, активност и околна среда. Според науката, жените трябва да консумират поне 3 литра вода всеки ден, а мъжете да консумират 3,5 литра.