IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Фитнес: 10 полезни съвета за начинаещи (Част 1)

13 септември 2011 05 30

...или как да превърнем заканите в реалност

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Автор: Камбер, info@tialoto.bg

Ще се съгласите, че най-сложното нещо във фитнеса е да намерите време за него. След работния ден най-силно е желанието да се сгромолясаме някъде на мир и спокойствие. Как да намерим време за толкова сериозна дейност като спорта тогава?

Най-прочутото обещание в историята на човечеството навярно е „от следващия понеделник почвам". Добри желания много – действията са малко - ето как си оставаме с постепенно разплуващи се тела, схванати и недоволни от излишните килограми. Никой не иска това да продължава цял живот нали? Нали!?

Трябва дълбоко да си поемете дъх и да си признаете – не става дума за липса на време, а за това, че сте мързеливи и не умеете да планирате правилно всекидневните си ангажименти. Важно е такова време „да се създава" и ще видите, че напрежението в другите области също ще спадне и като цяло ще сте далеч по-щастливи. Когато тялото работи, мозъкът си почива.

Предлагаме 10 изпитани съвета за това как да вместите фитнеса в и без това претовареният си график. Не забравяйте най-важното – крайният резултат зависи от вас.

Първи съвет – това не е хоби!

Основният въпрос е – какво искате от фитнеса? Малко да намалите килцата? Да се превърнете в разкошна еротична скулптура? Да се раздвижите и тонизирате? Каквато и да е целта, вие трябва да тренирате по програма и план. Необходимо е, влизайки в залата, да знаете точно какво ще правите и колко време ще ви отнеме (приблизително), а не да обикаляте уредите водени от прищевките си. Запомнете, до успеха се стига само чрез редовни и последователни тренировки! В този ред на мисли не трябва да възприемате фитнеса като хоби, което практикувате, когато сте в настроение. Пропуснатата тренировка е голяма крачка назад.

И не става дума за някакви диктаторски съвети, а за чиста математика – който е тренирал 100 пъти, изглежда далеч по-добре от човек, тренирал 50 пъти.

Но тази математика трябва да е подчинена на твърд тренировъчен план, защото паузите по-дълги от три-четири дена са силно нежелателни, защото тялото се връща към началната си позиция. Ако сте от хората, които ходят на фитнес събота и неделя, защото тогава имат време, може би трябва да преосмислите „удобния" си график на посещения.

Във фитнеса няма възрастови и други подобни ограничения, затова поставете пред себе си най-смелите цели. Запомнете нещо важно – вие не трябва да се съмнявате в себе си, нужно е само да искате! Визуализирайте целта си и знайте, че с всяка тренировка тя става все по-близка и по-близка.

Но самият старт човек не трябва да е сам – затова е хубаво да споделите своите планове с приятелите си. Това ще запали всички мостове зад вас. Най-малкото след седмица ще срещнете някой и той ще попита – „Как вървят тренировките?". Ще е тъпо да отговорите – ами все каня да почвам.

Втори съвет – учи се от грешките си!

Започнали сте оптимистично тренировките си – браво на вас! Но поставянето на дадена задача не означава, че тя е решена. Сигурно не един и два пъти сте започвали да тренирате, но така наречения „нов спортен живот" така и не може да продължи за по-дълго време. Важно е да разберете защо сте спрели да тренирате. Може фитнесът да ви е малко скучен, натоварването да ви пречи на работата или отивате командировка и като се върнете просто не продължавате? Важно е да го знаете. В противен случай ще ви се случи същото. Пробвайте се да обсъдите проблемите си с приятел, който се занимава отдавна с фитнес. Разберете как той се е справил с този проблем.

Трети съвет – майсторът не се страхува от работа, работата се страхува от майстора!

За да е ефективен фитнесът се иска време, но вие просто сте прекалено заети и поради тази причина си падате по съкратените тренировки. Не е добре да подхождате към заниманията на принципа – „мога да отделям на седмица по три часа за тренировки, по един час за всяка тренировка".

Системата може и да работи при генетично облагодетелстваните, но ако искате да преобразите фигурата си, трябва да правите поне 4 тренировки седмично. От тях 40-45 минути са отделени за аеробни занимания и още половин час са за силови упражнения. Аеробиката може да се замени със сутрешен джогинг и тогава тренировката в залата може наистина да стане един час ( с преобличането и душа). Както виждате, похарченото време не е толкова много.

Трябва да знаете, също така, че фитнесът също търпи развитие. И понеже хората в бизнеса са наясно със синдрома „липса на време", се създават техники и технологии, които съчетават аеробни и силови тренировки. Тези занимания са доста интензивни и не отнемат повече от 25-30 минути, просто защото никой не може да издържи на темпото. Така че и това оправдание отпада – купувайте клубна карта и just do it!

Четвърти съвет – заедно е по-весело!

Лесно е да пропуснете занятие, когато тренирате сами. Не е нужно да се обяснявате на някой или да се извинявате. Ето как ви натрапваме лукавата идея, че най-добре е да ходите във фитнеса с приятели, с които имате общи цели. С тях може да споделяте фитнес проблемите си, заедно да търсите причините за неуспеха и заедно да се радвате на успехите. Психолозите съветват – съберете се с любители на фитнеса и активния спорт. От дума на дума те сами ще ви насочат най-подходящото място, където да тренирате. Поразпитайте също колегите и приятелите. Все някой ще познава познат фитнес маниак. Остава само да се запознаете и да започнете.

Пети съвет – Разберете къде „харчите" времето си!

Дефицитът на време се получава, защото ние просто не умеем да вкарваме живота си ред. Времето и парите имат общ принцип на управление – изискват желязна дисциплина. Иначе всичко ще изтече между пръстите ви. Мениджмънта на свободното време започва с подробни записки на ежедневните ви занимания и приключва с анализа им. Трябва да разберете къде си „харчите" времето. По магазините? Прекалено много срещи с приятели? Помислете добре. Представете си нещата така – ако не ходите на фитнес редовно, ще се разплуете и ще погрознеете!

Не ви натрапваме да ставате счетоводители на живота, ако не ви идва отвътре. Може да подходите по собствен начин – например си казвате – в понеделник, сряда и петък съм на фитнес и точка! Имайте предвид, че домакинската работа, която ви чака, няма кой да я направи. Трябва да имате една благоприятна семейна среда за толкова корав подход. Не забравяйте, лесно е да се пропуснат тренировките, но с времето това удоволствие ще ви излезе скъпо.

Продължава тук.

Автор - снимка

КоментариКоментари