fallback

Тя покори музиката, време е за модата – Бионсе с колекция за Balmain

27 March 2023 12:30

Изпълнителката е съдизайнер на новата линия висша мода

Снимка: Getty Images

Докато феновете на Бионсе очакват видеа към песните от новия ѝ албум Renaissance, тя тихомълком е работила върху съвсем нов проект – завладяване на модната индустрия.

Кралицата на музиката, която съвсем скоро ще започне обиколката си из Европа като част от световното турне за промотиране на албума си, участва в създаването на последната колекция за висша мода на марката Balmain, работейки рамо до рамо с известния дизайнер и креативен директор на марката Оливие Рустен. Бионсе успява да обедини музика и мода, създавайки колекция, с която превръща албума си в дрехи. Лимитираната колекция е съчетана с изковани метални нагръдници и бюстиета с висящи кристали, предназначени да изглеждат като полилеи.

A post shared by Beyoncé (@beyonce)

Тайната идея започва, когато Рустен е на лятна ваканция, където прекарва цялото си време в създаване на скици, вдъхновени от постоянния поток от шестнадесет песни от Renaissance, които се повтарят в дома, офиса, ателието и ваканционната му вила. В официалното съобщение казва, че не е имал план, проект или очаквания за каквото и да било, а просто се е наслаждавал на удоволствието да създава нещо ново на фона на музиката на Бионсе.

В крайна сметка дизайнерът решава да се обади на изпълнителката и да ѝ разкрие върху какво работи. И след като години наред я е молил да стане негова муза, сега поканата му била насочена в съвсем друга посока – съдизайнер за първата им обща колекция. В продължение на пет месеца Бионсе, нейният стилист Марни Сенофонте, дизайнерският екип на Balmain и Рустен обединяват сили, за да превърнат скиците в истински модни творения. През януари марката дори транспортира ателието си до западния бряг на САЩ, за да работи в тясно сътрудничество с Бионсе и Сенофонте по довършителните детайли.

Всяко единствено по рода си модно произведение е директно вдъхновено от конкретен текст от Renaissance. Първият външен вид – бюстие от кован метал, създадено от Ели Хирш, е комбинирано с дълги черни кожени ръкавици, дълга парео пола и подходящи гривни с шипове. Визията е създадена в знак на почит към текста от I'm That Girl.

A post shared by Beyoncé (@beyonce)

Черна кадифена рокля с пухкави розови пера, които сякаш експлодират навън, обгръщайки дрехата. Роклята съвсем подходящо е наречена „фойерверки“ и е вдъхновена от текста „Оцвети града в червено като канела/Жълти диаманти, блестящо лимончело/ Дъгов сладолед по улиците“ от песента Cozy. Рустен е искал всяка една дреха да бъде толкова поразителна, колкото лириката на Бионсе, и успява да направи точно това.

Визията, наречена Alien Superstar пък е съставена от блестящо боди с драматичен аксесоар за глава и слънчеви очила. Heated, от друга страна, прилепнала черна рокля с качулка, обсипана с кристали.

A post shared by Balmain (@balmain)

Колекцията е изненада за всички, дори за най-верните фенове на Бионсе, следящи всяка нейна стъпка. Рустен казва, че елиминирането на маркетингов и рекламен план е създало мечтана среда, в която целият екип е можел да работи на спокойствие и да създава изкуство. В прессъобщение творческият директор казва, че е развълнуван от всички аспекти на новото сътрудничество.

„Това е първият път, в който чернокожа жена участва в създаването на колекция за висша мода с парижка модна къща. И тези дизайни са направени в партньорство с първия чернокож, който някога е правил висша мода с парижка марка. Да се надяваме, че тези две първи неща ще помогнат да вдъхновят много други“, казва още Рустен.

A post shared by Balmain (@balmain)

Докато целият свят се оплакваше от трудния процес за осигуряване на билети за турнето на Бионсе, да се сдобиете с част от колекцията Balmain x Beyonce ще бъде още по-трудно, да не кажем невъзможно. Според Balmain, дрехите са направени само веднъж и няма да бъдат пуснати за продажба.

Бионсе закри Седмицата на модата в Париж със звездно парти

Бионсе напомни за миналото си в нова рекламна кампания

Бионсе и Мадона с провокативна фотосесия

Колекцията Balmain x Beyonce все пак направи дебюта си на корицата на френския Vogue на 24 март, само ден, след като стана ясно, че Бионсе и Адидас се разделят. Изпълнителката влезе в креативно партньорство със спортната марка през 2018 година, когато на пазара излезе и първата колекция Ivy Park.

„Бионсе се застъпва за свободата преди всичко, за свободата в днешния свят. Това е мощен глас, който резонира. Тя говори за разнообразие от всякакъв вид, и отдава почит на странната общност, почитайки хаус музиката, балната зала и модните балове“, казва Рустен пред Vogue.

A post shared by Fly Fashion Doll (@flyfashiondoll)

„Оливие е мечтан партньор и постоянно обновяващ се и развиващ се дизайнер. Всичко, което прави като чернокож дизайнер, за да разбива стереотипи и да отваря врати, е вдъхновяващо. Още от първата ни среща с дизайните, които е правил през годините за моите концерти и изяви, знаех, че един ден ще работя с него върху колекция. Много съм горда от това, което създадохме, и от синергията, която беше създадена между нашите екипи“, казва Бионсе.

В края на миналата седмица пък Бионсе се раздели с Адидас след 5-годишно сътрудничество. Двете страни създадоха колекцията Ivy Park, с която предлагаха на пазара спортно облекло и обувки. Според официалното съобщение, между Бионсе и германската марка са се появили сериозни различия в креативния процес, което наложило и раздялата.

A post shared by Fashion Magazine (@fashionmagazineitalia)

Сега Бионсе се подготвя за началото на световното си турне Renaissance, което започва през май с концерт в Стокхолм, след което продължава с обиколка на големите градове в Европа. След това тя се завръща в Америка, завършвайки в Ню Орлиънс.

За още тенденции в бижутата и модни съвети, последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook.

Автор на статията:
Дарена Найденова
Сподели
мода дизайн дрехи Бионсе колекция Balmain висша мода Renaissance Оливие Рустен
1 коментара
fallback