Малко актьори в Холивуд могат да предизвикат усмивка у мен само с присъствието си. Те са тези, които успокояват атмосферата, вдъхват респект и от тях сякаш се излъчва позитивност, която може да бъде усетена дори през екрана. Независимо дали играят ролята на злодей, или добър човек, тяхното присъствие винаги може да ме накара да проявя интерес към даден филмов проект.
Един от тези актьори беше Хийт Леджър. Въпреки кратката си кариера, той показа, че мястото му е точно в Холивуд и може да се превърне във всеки един персонаж, който му бъде връчен. От мъж с различна сексуална ориентация до Жокера, Леджър определено имаше начертан път към върха във филмовата индустрия и най-вероятно щеше да се превърне в един от най-желаните актьори. Вместо това той остана завинаги на 28 години и се превърна в една от най-младите легенди на Холивуд.
Докато винаги ще тъгувам по Леджър, една дама все още е жива и носи радост не само на мен, но и на милиони други киномани по света. Говоря, разбира се, за Маги Смит, която печели „Оскар“ на 34, получава титлата „Дейм“ на 55 и сега, на 88 години, се превръща в модна икона.
Актрисата от „Хари Потър“ и „Имението Даунтън“ участва в най-новата рекламна кампания на испанската модна къща Loewe. Тя е заснета от авангардния фотограф Юрген Телер, а Смит е облечена в артикули от предстоящата колекция пролет/лято '24, включително кафяво палто и зелени панталони, тъмносиня копринена риза и бяла пола с волани. Допълва визията със селекция от култовите чанти на марката, включително бутиковозелена версия на бестселъра Puzzle.
Изображенията, на които Смит носи минимален грим, бяха споделени в социалните мрежи от северноирландския творчески директор на Loewe Джонатан Андерсън преди официалното им пускане по билбордове и телевизия по-късно тази седмица.
Маги Смит се превръща в най-новото холивудско съкровище, което се снима за луксозна марка, за да придаде на дизайните още повече елегантност и стил. Наскоро Burberry привлякоха дейм Мери Бери, която също е на 88 години, носеща един от емблематичните шалове на марката. 86-годишната Ванеса Редгрейв пък е редовен почетен гост на модните ревюта на лондонската марка Roksandra, докато 84-годишният сър Иън Маккелън бе модел в шоуто на SS Daley през февруари тази година.
Тъй като светът на знаменитостите става все по-поляризиран, известните и утвърдени имена с дълга и успешна кариера могат да донесат своя блясък на лейбълите по начин, който никоя млада звезда не би могла да се надява да притежава. За Смит по-специално, по-възрастните поколения – които са склонни да похарчат 2000 паунда за ръчна чанта – ще оценят цялото ѝ сценично и екранно творчество, включително ролята ѝ на графиня на Грантъм в „Имението Даунтън“ или като главната героиня във филма „Дамата във фургона“ от 2015 година.
Междувременно по-младите хора изразиха вълнение в социалните мрежи, че виждат професор Макгонъгол – ролята на Смит в „Хари Потър“, като новото лице на Loewe. Известните колеги на актрисата също бяха въодушевени от новата ѝ визия, като Дан Леви коментира с „Шегувате ли се“, докато Кая Гербер написа само „Еха“. Междувременно актрисата Лили Джеймс беше малко по-емоционална, пишейки „Еха, еха, еха, еха“.
Хелън Мирън на 74: Козметичната индустрия все още ни е длъжник!
83-годишният Иън Маккелън стана модел за Седмицата на модата в Лондон
Модна кралица на 77: Катрин Деньов за Saint Laurent
Маги Смит се присъединява към актьори от новото поколение за рекламната кампания на Loewe. Компания ѝ правят Дакота Фанинг, Грета Лий, Джош О'Конър, музикантът Таейонг, моделът FeiFeiSun, артистката Рейчъл Джоунс и актьорът Майк Файст.
Според Луси Оуен, основателка на бутикова агенция за таланти, „марките, които използват възрастта на жените като отправна точка на разнообразие в нашата култура, обсебена от младежи и звезди, не е нова концепция. Виждали сме това в предишни кампании на Celine, Dolce & Gabbana и Saint Laurent“.
Може да се каже, че Celine започна тенденцията през 2015 година, когато засне тогава 80-годишната писателка Джоан Дидион с чифт слънчеви очила и черен пуловер с поло яка, поставяйки началото на нова ера на признателност към по-възрастните хора в контраст с обичайната модна мания за използването на все по-млади звезди.
От своя страна, Dolce & Gabbana работят в тясно сътрудничество със 74-годишната Хелън Мирън, докато Saint Laurent използваха Катрин Деньов, тогава на 77 години, в рекламна кампания през 2021 година. Тези модни проекти също преформулират старостта като време за забавление и поемане на рискове, а не като период за пенсиониране и излизане от светлината на прожекторите.
„Имаме емоционална реакция към Маги Смит като жена, наближаваща 90-те, която излъчва талант, отдаденост и живот, който е пълноценен. Обикновено клиентът, който има парите да купи по-скъпи артикули, е по-възрастен, но въпреки това индустрията до голяма степен продължава да избира все по-младите модели. Марки като Loewe и Burberry умело се докосват до жените с житейска история, за да разкажат, че те могат да се вплетат в посланието на лейбъла. Жена като Маги Смит е идеално позиционирана да представлява колекция от луксозни предмети, предназначени да се превърнат в наследство със собствено усещане за безвремие“, казва Оуен.