fallback

Бела Хадид с първи думи след скандалната си реклама за Олимпиадата

30 July 2024 17:40

Моделката беше критикувана заради използването на трагедията от Мюнхен '72

Снимка: Getty Images

Снимка: Getty Images

Бела Хадид най-накрая наруши мълчанието си около скандалната реклама, която направи с Adidas в навечерието на олимпийските игри в Париж. Малко преди старта на спортния форум, тя и спортната марка пуснаха видеа и снимки на нов чифт обувки, който почита 52-рата годишнина от атентатите на Олимпиадата в Мюнхен през 1972 година. Вместо обаче да бъдат поздравени за действията си, Хадид и Adidas бяха засипани с критики.

Сега, две седмици по-късно, Бела излезе с официално съобщение в социалните мрежи. Тя го написа в своите истории в Instagram, признавайки грешката си, като в същото време хвърли вина върху Adidas и екипа си. По думите на Бела, трите страни е трябвало да бъдат по-добре запознати с историята и да направят по-задълбочено проучване преди самата кампания.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by bhn1 (@bellahadidnews1)

„Въпреки че намеренията на всички бяха да направят нещо положително и да обединят хората чрез изкуството, колективната липса на разбиране от всички страни подкопа процеса. Не вярвам в омразата под каквато и да е форма, включително антисемитизма. Това никога няма да се промени и заставам зад тези думи с пълна сила“, пише моделката.

Тя обясни, че иска феновете ѝ да чуят всичко от това директно от нея, а не от нейни представители или медиите. „Никога не бих се ангажирала съзнателно с каквото и да е изкуство или произведение, което е свързано с ужасяваща трагедия от какъвто и да е вид. Преди излизането на кампанията нямах представа за историческата връзка с жестоките събития през 1972 година. Шокирана съм, разстроена съм и съм разочарована от липсата на чувствителност в тази кампания. Ако бях уведомена по-рано, никога нямаше да участвам“, допълва Хадид.

27-годишната Бела написа още, че сърцето ѝ е наранено, защото много хора са направили връзка между рекламата и свободата на палестинския народ. По думите ѝ, двете ситуации са напълно различни.

„Палестина не е синоним на тероризъм. Тази кампания неволно изтъкна събитие, което не представя кои сме“, допълни сестрата на Джиджи Хадид.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Smashi Business سماشي أعمال (@smashibusiness)

Тя завърши прочувствената си изповед като написа „Винаги ще стоя зад моя народ от Палестина, като същевременно ще продължа да се застъпвам за свят, свободен от антисемитизъм. Антисемитизмът няма място в освобождението на палестинския народ. Винаги ще подкрепям мира вместо насилието, всеки ден. Омразата няма място тук и аз винаги ще защитавам не само моя народ, но и всеки човек по света“.

По-рано през юли Adidas пусна кампания с участието на 27-годишната Хадид за новото пускане на ретро модела SL72, който първоначално дебютира през 1972 година, когато се провеждат Олимпийските игри в Мюнхен. Сестрата на Джиджи Хадид е явен поддръжник на Палестина и с гордост демонстрира палестинските си корени. Именно затова включването ѝ в кампанията, както и използването на точно тези игри като цяло, предизвикаха полемика.

На Олимпиадата в Мюнхен през 1972 година палестински терористи от екстремистката групировка, известна като „Черен септември“, нахлуха в олимпийското село, където убиха двама членове на израелски отбор и взеха за заложници още деветима спортисти. Всички заложници, както и един германски полицай, бяха убити в крайна сметка. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nice Kicks (@nicekicks)

От Adidas споделиха снимки, показващи Хадид с надпис „Давам на Бела Хадид своите цветя в SL 72“. Оттогава обаче всички изображения от кампанията, включващи модела, бяха премахнати от социалните профили на марката.

Бела Хадид си хвана гадже – професионален каубой

След 100 дни битка с лаймската болест, Бела Хадид се завърна към модата

Бела Хадид разказа за тежките 100 дни на лечение

Кампанията и ролята на Хадид бяха критикувани от някои в социалните медии, включително от Американския еврейски комитет, който публикува изявление на 18 юли.

„На Олимпийските игри през 1972 г. в Мюнхен 12 израелци бяха взети за заложници и убити от палестинската терористична група „Черен септември“. За Adidas да избере вокален анти-израелски модел, за да припомни тази мрачна Олимпиада, е или масивно недоглеждане или умишлено подстрекателство. Нито едно от двете не е приемливо“, пишат от организацията. Малко по-късно те се поправиха и написаха, че загиналите израелци са 11, както и един германски полицай.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by bella hadid fan page :) (@bellahadidteam)

На 18 юли от Adidas споделиха свое изявление, в което се извиниха за всяко причинено страдание или неудобство заради връзките, които са направени с трагичните исторически събития през 1972 година. „В резултат на това преразглеждаме остатъка от кампанията. Вярваме в спорта като обединяваща сила по целия свят и ще продължим усилията си да подкрепяме разнообразието и равенството във всичко, което правим“.

Дни по-късно от марката публикуваха и второ извинение, този път насочено към Хадид и партньорите им, заради „всяко отрицателно въздействие“, което полемиката около кампанията може да е оказала върху тях. Все пак те повториха, че рекламата няма връзка с трагичните събития в Мюнхен.

За още новини от света на звездите и модата последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook

Автор на статията:
Дарена Найденова
Сподели
Бела Хадид Мюнхен Олимпиада Олимпиада в Мюнхен Adidas трагедия реклама Олимпиада в Париж извинение
0 коментара
fallback