Астрономическата пролет вече настъпи, а с нея трябва да започнем да подготвяме кожата си за по-топлото време.

През зимата най-често кожата става суха и напукана заради лошите метеорологични условия и повечето дрехи, които слагаме върху нея. Освен това някои хора не полагат достатъчно грижи и рядко използват лосиони и масла за овлажняване, което също спомага за загрубяването.

Ако сте решили да подобрите хидратацията на кожата и искате тя да бъде по-здрава и мека през настоящия сезон, трябва не само да си купите подходяща козметика, но и да включите в менюто си определени храни, които също могат да я подхранят.

Ето няколко суперхрани, които ще ви помогнат в грижата за кожата през този сезон:

Зеленолистни зеленчуци

Спанакът е пълен с витамини и минерали. Той предотвратява образуването на пъпки. В него има вещества, които подобряват кръвообращението и намаляват възпалението в кожата. Освен него, броколите, зеленият фасул и кейл също са богати на микроелементи, които регенерират клетките.

Домати

Те са най-добрият източник на ликопен – антиоксидант, който има антистареещ ефект. В тях има витамин К, А, В1, В7 и С, цинк, калий, фосфор, желязо, фолиева киселина и магнезий. За предпочитане е да се ядат домати собствено или от биопроизводство, защото останалите са пълни с нитрати, които нямат положителен ефект върху кожата.

Бадеми

Може да ядете по 10-15 на ден, за да имате по-хубава кожа през пролетта. За предпочитане е да са сурови и белени (предварително се киснат за едно денонощие във вода). Тези ядки съдържат голямо количество витамин Е, който подобрява състоянието на кожата, косата и ноктите, намалява сухотата и образуването на бръчки.

Ленено семе

То също спада към суперхраните, защото в него има омега-3 мастни киселини. Те подобряват клетъчната функция, както и подпомагат процеса на производство на колаген. Освен тях алфа-линоловите киселини, открити в ленените семена, облекчават симптоми като сърбеж, дразнене и лющене. А витамин В в лененото семе помага при акне, розацея и екзема.

Сьомга

И в рибата има омега 3 мастни киселини, които подпомагат производството на колаген и протеини, които правят кожата по-здрава и еластична. Освен това тя съдържа селен, който задържа влагата в кожата и я омекотява. Тази суперхрана има и високо съдържание на витамин D, който е отговорен за усвояването на важни минерали като калций, магнезий и фосфор.

Цитруси

Сега е време да похапвате от тях. Портокалите, лимоните и грейпфрутите съдържат витамин С. Той почиства кожата и я прави по-сияйна и тонизирана. Заедно с витамин А предпазва кожата от слънчевите лъчи и подобрява текстурата ѝ. Цитрусовата киселина в плодовете възстановява колагена в кожата.

Авокадо

То е все по-популярно през последните години заради полезните мазнини в него, които имат мощни антиоксидантни свойства. При консумация на авокадо кожата е по-хидратирана и сияйна. Зеленият плод е източник на олеинови и палмитинови мастни киселини, както и витамин К, С, А, Е и В6, каротеноиди и фолати. Съдържа още калий, магнезий и диетични фибри. Всички тези хранителни вещества подпомагат производството на колаген, намаляват възпалението и поддържат кожата здрава и млада.