Психолози от Лондонския институт по образование смятат, че въображаемите другарчета всъщност много помагат за правилното психическо развитие на децата.
„Да разговаряш с несъществуващ човек всъщност е признак за силно въображение и добра памет“, обяснява д-р Керън Меджърс от института.
„Въображаемите другарчета помагат страшно много в годините, в които детенцето има нужда от себеутвърждаване и самочувствие. Благодарение на тях, комуникацията в реалния живот става много по-лесна“, продължава тя.
„Има случаи, в които дечицата разиграват с несъществуващите си приятелчета ситуациите от живота, които ги карат да се притесняват.
След подобни „симулации“, детето не е толкова напрегнато“, смятат лекарите.
Лекарите са установили също, че момичетата предпочитат да си представят по-малки от тях приятелки, докато въображаемите другарчета на момчетата често са по-големи от тях, по-героични.
Естествено, трябва да окуражавате детето си да има и истински приятелчета, но в никакъв случай не му се подигравайте за това, че говори с несъществуващи хора.
В огромна част от случаите несъществуващите другарчета се появяват в детската градина, някъде към петата година. Няколко години по-късно, когато детенцето е в началните класове на училище, нещата идват на местата си и другарчетата изчезват.
Имайте предвид, че прекалено настойчивото присъствие на това "другарче" във възраст, в която останалите вече излизат вечер или пък другарчето се е появило след тежък период в семейството ви, това може да е сигнал за подтискан стрес.