Когато продуцентската къща Lionsgate пусна втория трейлър за епичния филм на Франсис Форд Копола „МегаЛополис“ в сряда сутринта, той започна с цитати за миналите му проекти от няколко известни критици.
В изреченията, приписвани на рецензиите на „Кръстникът“, трейлърът цитира Полин Кейл от The New Yorker, която нарича филма „заличен от всякаква артистичност“, и Андрю Сарис от Village Voice, който описва проекта като „небрежен и самовлюбен филм“. Други цитати от критици като Роджър Ебърт, Джон Саймън, Стенли Кауфман, Винсент Канби и Рекс Рийд по подобен начин се появяват на екрана, предлагайки остри критики за работата на Копола върху шедьоври като „Апокалипсис сега“.
Идеята е, че тези филми са издържали изпитанието на времето и първоначалните реакции към тях не са толкова важни. С това Копола иска да покаже, че първоначалните реакции към „МегаЛополис“ не могат да предначертаят съдбата на филма като провал, докато той не се появи на големия екран. Лентата бе представена за първи път на тазгодишния фестивал в Кан, където беше отхвърлена от много критици и описана като „снизходителна“ и „объркваща“. Новият трейлър има за цел да позиционира най-новия филм на Копола като произведение на изкуството, което ще остарява добре, подобно на своите предшественици.
Интересен подход, но има значителен пропуск в целия замисъл. Проблемът, и той е доста огромен, е, че тези цитати всъщност не се появяват в нито една от посочените рецензии. Както е посочено от Vulture, нито една от фразите не може да бъде намерена във версиите на историите, достъпни онлайн. Засега не е ясно откъде произлизат някой от цитатите. Думите на Еберт, наричащ „Дракула“ „триумф на стила над съдържанието“ всъщност са извадени от негово ревю за „Батман“ от 1989 година.
Реакцията на Lionsgate не закъсня и те бързо изтеглиха трейлъра от мрежата, а в допълнение пуснаха и официално извинение.
„Lionsgate незабавно изтегля нашия трейлър за „МегаЛополис“. Поднасяме нашите искрени извинения на замесените критици и на Франсис Форд Копола и American Zoetrope за тази непростима грешка в нашия процес на проверка. Прецакахме се. Съжаляваме“, гласи официалното съобщение.
Случката с трейлъра е последната в поредицата от скандали, сполетели продукцията за 120 милиона долара, която Копола финансира изцяло сам. Миналия месец Variety пусна видео, изобразяващо режисьора, който се опитва да целуне млади статисти на снимачната площадка, докато други членове от екипа описват подробно непрофесионалното му поведение по време на продукцията.
Въпросната сцена, която включва актрисата Натали Еманюел, е заснета на 14 февруари 2023 година в Табернакъл – концертна зала в Атланта. Според сценария, статистите, които играят роли на дами на парти, е трябвало да бъдат голи до кръста, докато на други им е било казано да са облечени оскъдно.
Източниците твърдят, че поведението на Копола е било непрофесионално. Един от тях, който е бил на снимачната площадка по време на сцената в нощния клуб, изчислява, че са се събрали между 150 и 200 души, включително актьори и екип. Режисьорът непрекъснато се опитвал да прегърне или целуне няколко жени, като често се вмъквал в кадър и го съсипвал.
„Работил съм с много важни режисьори и това поведение е необичайно. Най-многото, което някога съм виждал един режисьор да прави, е да казва на статистите да показват повече енергия. Никога не съм виждал някого на снимачната площадка, включвам в това число и операторите, да докоснат актьор“, казва източникът.
Той допълва, че след многобройни дубли Копола се включил с микрофон и е казал пред всички „Съжалявам, ако съм дошъл при вас и съм ви целунал. Просто знайте, че го правя само за мое удоволствие“.
Говорител на режисьора отказа да коментира темата, но хора от екипа на филма застанаха зад него и заявиха, че за тях е било чест да работят с Копола.
С участието на Адам Драйвър, Джанкарло Еспозито, Натали Еманюел, Обри Плаза, Шая Лабъф, Джон Войт и Джейсън Шварцман, „МегаЛополис“ проследява разпадането на бъдеща американска империя, като същевременно се позовава на падането на Рим. В първия трейлър архитектът визионер Сезар Катилина (Лабъф) си представя футуристичен Ню Йорк, докато радикални политически фигури заплашват да унищожат бъдещето.
„МегаЛополис“ бележи кулминацията на продължил десетилетия проект на Копола, който започва работа по сценария му през 80-те години на миналия век. Той толкова много вярва във филма, че инвестира 120 милиона долара от собствените си средства.