Пабло Ларайн е напът да създаде филми за три от най-влиятелните жени на нашето време. След като постигна успех със „Спенсър“ за принцеса Даяна и „Джаки“ за Джаки Кенеди, сега режисьорът се е насочил към легендата на оперното пеене Мария Калас. В главната роля влиза Анджелина Джоли, а това може само да ни подсказва, че ни очаква нещо великолепно.
Предстоящият биографичен филм е за оперната певица, която споделя съдба с Джаки Кенеди. Оказва се, че Калас е имала любовна афера с корабния магнат Аристотел Онасис, който я напуска, за да се ожени за бившата първа дама на САЩ. Във филма ролята на гръцкия бизнесмен ще бъде изиграна от Халук Билгинер.
Мария Калас беше световноизвестна сопрано певица и имаше вражда с Рената Тебалди. Гръцко-американската изпълнителка страда от късогледство през целия си живот и е наричана La Divina или „Божествената“. Умира на 53 години през 1997 година. Филмът „Мария“ се очаква да дебютира на филмовия фестивал във Венеция, който започва на 28 август.
Пабло Ларайн хвърля око на Анджелина Джоли още преди много години и тайничко се надява някой ден да има възможността да работи с нея по филмов проект. След като актрисата отива да гледа „Спенсър“ по негова молба, тя му се обажда, за да го поздрави и му казва, че иска да работят заедно. Тогава Ларайн, без да се замисля, изстрелва въпроса „Ще играеш ли Мария Калас?“.
Джоли обаче по никакъв начин не е била подготвена за това и е поискала няколко дни, в които да помисли над офертата. Все пак, току-що е била помолена да изиграе една от най-известните оперни певици на 20-и век и да работи с режисьор, известен със своите емоционални, безмилостни и дълбоки проучвания за всеки свой герой. Все пак Джоли казва „Да“ и така се ражда екранният персонаж на Мария Калас. Сценаристът на „Спенсър“ Стивън Найт пише сценария, а самият Ларайн създава музикална карта на филма. Джоли пък започва тренировки, които продължават над шест месеца, за да създаде най-доброто изпълнение на екрана.
Ларайн описва „Мария“ като заключение на своята трилогия от биографични филми за емблематични исторически жени. Даяна Спенсър, Мария Калас и Джаки Кенеди са представени в най-тежките моменти от живота си, когато се борят с вътрешно страдание, докато светът следи внимателно всяко тяхно движение. Действието в „Мария“ се развива през 70-те години в Париж, близо до края на живота на Калас.
„Тя се превърна в олицетворение на трагедиите, които изпълняваше на сцената. Филмът е за някой, който, след като посвещава живота си на публиката, която я слуша, решава да намери собствения си глас, собствената си идентичност и най-накрая да направи нещо за себе си“, казва режисьорът.
Калас, разбира се, не е толкова известна като Джаки или Даяна, но филмът ще се опита да я представи на по-малко информираните зрители. Родена в Ню Йорк в семейство на гръцки имигранти, Мария израства в бедност и пее по нареждане на майка си за пари, преди уникалните ѝ умения на сопрано да стартират кариерата ѝ в Италия. Тя се бори с проблемите на психичното и физическото си здраве през целия си живот, докато тласка операта напред в масовото въображение на фона на популяризирането на музиката само сред елитарните кръгове.
Заснет от оператора Едуард Лахман, „Мария“ комбинира удивителни цветни кадри от настоящето, където героинята се завръща към уроците по пеене на фона на слуховете за завръщане към сцената, и черно-бели ретроспекции, които показват Калас на върха на силите ѝ, докато е в дълбока любовна история с Аристотел Онасис. В крайна сметка корабният магнат я напуска за сметка на Джаки Кенеди.
Ларайн е категоричен, че не е искал да работи с когото и да е. Затова се насочва само към Джоли. „Имах нужда от актриса, която естествено и органично може да бъде тази дива, да носи този товар, да има това присъствие. Анджелина беше тази жена“, казва режисьорът. Той описва подготовката на Джоли като много дълга, много особена и много трудна. Тя е трябвало да работи върху стойката и дишането си. Да развие акцент, който наподобява на този на Калас. След това е дошло време и за уроците по пеене.
Анджелина Джоли отново в тандем със Салма Хайек
Анджелина Джоли – откровена за това как разводът с Брад Пит е повлиял на кариерата ѝ
Мистър и Мисис Смит се завръщат: Ще видим ли отново Анджелина Джоли и Брад Пит на екран?
Интересното е, че Анджелина Джоли наистина пее във филма. Тя получава помощ от звуковия редактор Джон Уорхърст, който работи и по „Бохемска рапсодия“. В продължение на месеци актрисата научава ритъма на своята героиня и нейните емблематични движения и звуци. В крайна сметка достига до точката, в която чува оперите в ухото си и започва да ги пее сама. Ларайн и Уорхъст записвали изпълнението, след което го смесвали с това на Калас.
„Така винаги слушаш и Мария Калас, и Анджелина Джоли. Когато чуваме Калас в разцвета ѝ, по-голямата част от звука е тя, а когато слушаме Калас в настоящето и по-възрастните ѝ години, почти всичко е изпято от Анджелина“, казва режисьорът. Заслужава си да се отбележи, че по-голямата част от филма се развива в настоящето, така че Джоли пее през повечето време.
Само след няколко седмици снимки режисьорът спира да дава насоки на Анджелина. По думите му, най-добрата техника е била тишината и осигуряването на свобода за актрисата. „Просто снимахме и я оставяхме да си прави своите неща. Може да те допусне, ако иска, но може и да те държи на дистанция. Това е танцът на уязвимостта“, казва Ларайн.
„Мария“ ще направи своята премиера на филмовия фестивал във Венеция още в първия му ден, на 28 август.