IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Етикет за работа в голям офис

11 октомври 2012 12 40

Следвайте тези правила, за да не работите на място което прилича на кошер

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Ако вие самият не сте работил в голям, общ офис, но това ви предстои попитайте някой близък, който работи в офис с отворена планировка и бързо ще разберете, че съвместната работа на много хора в едно пространство си има своите уникални предизвикателства, с които трябва да се съобразявате.

Разбира се, повечето фирми си имат вътрешен правилник, който формулира част от етикета в офиса, но има някои неща, които са общовалидни.

Предлагаме ви шест съвета, които ако следвате на работното си място, ще бъдете добър колега и няма да си навличате гневните погледи или язвителните коментари на съседите си по бюра.

1. Без създаване на излишен шум

Това трябва да бъде вашият девиз, ако работите в голям офис с много хора. Ако всеки ваш колега спазва това правило, съвместната работа на всички ще е много по-лесна и приятна. Ако ви звънне телефона, излезте да разговаряте в коридора. Ако искате да слушате музика – ползвайте слушалки, ако искате да си поговорите със колегата отляво – шепнете или му пишете в Skype.

Сътрудничество в голямо пространство е една специфична среда, от която разбира се, не може да се очаква мълчание като в библиотека. Все пак е важно да се спазва някаква политика за шума, която да е в полза на всички.

2. Старайте се да си бъдете самостоятелен

Въпреки че работите сред много хора, това не означава, че интервалите за дебати, разговори и клюки трябва да изобилстват, напротив. Повечето ви колеги, ще очакват от вас сами да си вършите задачите и да искате минимум помощ и сътрудничество от тях. Това означава, че когато е възможно, трябва да се опитвате да разберете нещата по своему, без да безпокоите колегите си с въпроси. Все пак и те си имат работа за вършене!

3. Не стойте до късно

Повечето офиси от отворен тип с много работни места трябва да бъдат опразнени след определен час в края на деня, за да може чистачката да ги почисти. Дори да се чувствате супер комфортно и удобно, след като другите си тръгнат, не считайте офиса за ваша собствена територия, на която можете да си стоите, докогато си поискате. Не е нужно да си навличате гнева на жените, които се грижат за чистотата и да ги карате да ви подсещат, че е време да си тръгвате като метат под бюрото ви.

4. Бъдете приятелски настроени

Въпреки че ще има моменти, когато ще ви се иска да си захлупите главата с възглавница, не забравяйте, че това пространство е съвместно и в него се очаква добро сътрудничество. А доброто сътрудничество е възможно само, ако се държите приятелски с екипа. Най-добре опознайте съседите си по бюра, защото те могат да ви бъдат отлични източници на информация, знания и помощ. Дръжте се добре към тях, защото не знаете кога и как ще ви се наложи да се възползвате от техните умения. Не им се сърдете, че правят течение или че маршируват като пехотинци – в крайна сметка сигурно и вие с нещо ги дразните, но не ви го казват.

5. Внимавайте с коментарите

Много работни пространства от общ тип се превръщат бързо в развален телефон или в нещо като голям клюкарник. Внимавайте какво и пред кого коментирате, за да не стигне информацията в съвсем променен вид до обекта на коментара и да ви излезе име на интриганта в офиса.

6. Създайте си добри маниери на хранене

Ако има само едно правило, което трябва да спазвате в общите офиси е, че не трябва да внасяте храна вътре и да ядете на бюрото си като омирисвате всичко наоколо. Кафе, вода и малки закуски - да, но аромата на лук, чесън, пържено и пикантно ще дойде малко в повече на колегите ви.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

:))) ( преди 12 години )
От няколко месеца работя в такъв офис и мога да кажа, че колкото повече време минава, толкова повече на пръв поглед дребни неща започват да дразнят, а в началото въобще не са ми правили впечатление. "Маршируването като пехотинци" е едно от тях, дори мога да разпозная хората според шума от стъпките им.:)))С времето просто трябва да се научиш да "изключваш" от всичко наоколо и да се съсредоточиш в работата си. Слушането на лека музика със слушалки помага изключително много за това.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
( преди 12 години )
Този тип офиси са също като високоетажните сгради:в конфликт са с човешката психика и й причиняват само щети и болести.После що имало толкова депресия и лудост.Не да свикваме с тях трябва,а да отвикваме.Идва времето на изнесените офиси и на по-хуманното разбиране за нуждите на човека(дано).Само дето в БГ се хвърляме като *** на мъниста на всичко,което от Запада,без да помислим добре ли е за нас,няма ли по-добри начини.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
:) ( преди 12 години )
Това със стоенето до късно от къде го измислихте,я питайте шефа си , " Абе на чистачката дали ще и преча тази вечер, ако остана да довърша договора за 10 млн. " :)
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар