IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Пет неща, които един шеф никога не трябва да споделя

17 октомври 2012 12 40

Някои неща трябва да запазите само за себе си

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Всички служители мечтаят за спокойна работна атмосфера и добър шеф, който да е приятелски настроен към тях. В малка фирма това не е особено трудна задача. Ако шефът реши може да създаде предпоставки за сплотен екип и приятелски взаимоотношения. Въпреки това обаче все още има някои неща, които един шеф не трябва да споделя с подчинените си. Вижте кои са те:

1. Поверителна информация

Никога не споделяйте поверителна информация, която някой служител ви е споделил, особено с другите подчинени. Това е проява на неуважение и постъпката ви би разрушила доверието и добрите взаимоотношения с хората, които работят за вас. Също така в подобна ситуация вие се показвате като човек, който е неспособен да влезе в ролята на ментор или началник.

2. „Чудесен си“

Не трябва да казвате да служителите си колко са умни и способни. Повечето хора възприемат тези „похвали“ като арогантно, снизходително и подигравателно поведение. Това от своя страна подкопава мотивацията на служителите и тяхната амбициозност за развитие. Ако наистина искате да похвалите някого, трябва да го направите по начин, по който той да няма съмнение за искреността на вашето мнение. Материално стимулиране е добра идея.

3. Разногласия с вашия началник

Един лидер никога не трябва да споделя с подчинените си за някакви разногласия или проблеми с хората над него. Това са въпроси, които трябва да решите с останалите хора на по-високо ниво от вас. Вашите служители не трябва да губят увереността си във вас. Вие и вашите шефове трябва да намерите общата посока, в която да гледате и в която фирмата да се развива.

4. „Ще правиш каквото аз казвам“

Най-малкото това звучи грубо и унизително. Нали не искате някой служител да върши нещо по принуда? Защото при такива методи на работа рано или късно нещо ще се обърка. В никакъв случай не се възползвайте от по-висшата си ръководна позиция и още по-малко не давайте нареждания, само за да задоволите егото си.

5. Вашите лични възходи и падения

За да бъдете добър лидер, трябва да се научите да оставяте настрана вашия личен живот, всички емоции и чувства, проблеми в семейството и така нататък. Съсредоточете се върху работата, за да може да дадете максимума от себе си и да постигате желаните успехи. Личните възходи и падения оставете на прага пред работата.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари

qa ( преди 12 години )
Преди всичко трябва винаги да има дистанция между шеф и подчинени.Шефът не говори за личния си живот и не пита работника за него.Уважение-да,приятелство-след пенсия или напускане.Това трябва да бъдат изискванията във всяка връзка,в която е намесено заплащане.Дори хазяин-наемател и т.н.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Някой си ( преди 12 години )
Един истински началник не трябва да си позволява да получава от своите подчинени облаги (нещо от село,лични услуги струващи пари ,труд и време на подчинените му)Някога в казармата казваха:-,,Подчинените никога не трябва да виждат началника си по дребни ***"изобщо не става въпрос за нещо повече.Как даден шеф ще бъде уважаван ако получава (или принуждава )подчинените си за секс.Не случайно у нас подобно на епидемия са разпространени к..ви правещи кариера не с главата и ръцете си...те ползват точно тази слабост на шефовете си независимо от щетите за фирмата а виновни са винаги работарите.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
ANONIMEN ( преди 12 години )
NA6ITE 6EFOVE KATO 4E LI EDNA MAIKA GI E RAJDALA AL4NI I PROSTI
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
( преди 12 години )
Има, има... Милчо Ламбрев - Ген. директор на ДП "НКЖИ". (Скоро бивш такъв)
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
( преди 12 години )
Само дето няма такива началници в България!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар