IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Доверието като средство за успешно ръководене и промяна

1 април 2013 12 00

Без него може да забравите за изграждането на една силна и конкурентна компания

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Няма гаранция, че вашите опити за промяна ще бъдат възприети от колеги и служители. Преди да предприемате каквито и да е промени, ще трябва да заслужите доверието на всички, които са част от компанията. По този начин ще увеличите шанса вашите идеи да бъдат приети добре.

По своята същност доверието в трудовия свят може да се нарече вяра в идеите и намеренията на един човек. Истинският лидер не разделя своите служите, прави ги съпричастни както в успехите, така и в паденията. Ако искате да извършите някаква радикална промяна, със сигурност трябва да спечелите доверието и одобрението на останалите хора във фирмата.

Всъщност как може да спечелите доверието на хората? За съжаление или може би не, доверието не може да се купи, подари или научи. То е нещо, което другите доброволно ви завещават. Преди да го направят обаче, вие трябва да го заслужите. За да си спечелите доверие, трябва да докажете тези четири неща:

1. Своя авторитет. За съжаление много лидери допускат грешката да се осланят на своята „фирмена титла“. Това, че сте шеф не означава, че вашите служите автоматично ви харесват и максимално добре изпълняват всичко, което им кажете. Връзката „доказан, но приятелски настроен шеф“ е много по-силна и успешна за бизнеса, отколкото простата „шеф-подчинени“.

Най-важното е да успеете да мотивирате своите колеги да работят за фирмата така, сякаш е тяхна собствена. За да се осъществи една трайна промяна, ще трябва да направите повече, отколкото да разчитате само на своята титла.

2. Своята почтеност. Създавайте позитивни съюзи между служителите в компанията. Приятелската среда е успокояваща и ползотворна. Не забравяйте, че именно между приятелите има най-голямо доверие. Въпреки всичко не прекрачвайте границата и не се отнасяйте прекалено разпуснато и либерално със служителите. Покажете им своята почтеност и положителни страни, накарайте ги да започнат да ви харесват.

3. Опит и знания. Бъдете в състояние да покажете, че много добре разбирате за какво точно става въпрос във всяка тема, свързана с вашия бизнес. Трябва да показвате своя опит. Служителите не биха възприели сериозно, който и да е шеф, нямащ необходимите знания. В това отношение вие трябва да сте повече от другите, защото именно поради тази причина заемате този пост.

4. Време и възможност. Да бъдете „на точното място в точното време“ не е клише. Синергията на време плюс възможност ще ви даде достъп до хора, информация и знания, които иначе не биха ви били на разположение. Имайте предвид обаче, че този тип доверие е по-краткотрайно и нестабилно. Продължавайте да бъдете на точното място в точното време, но не забравяйте да доказвате и останалите важни качества, които притежавате.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари