IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Саботирате ли сами своята кариера?

3 юни 2013 12 00

Много хора пречат сами на кариерата си без дори да го осъзнават

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Работата е важна част от живота на човек, а кариерното развитие е мечта за по-голямата част от хората. Успехите в работата са сладки, особено ако сте положили много труд, за да ги постигнете. Въпреки всичките ви старания и желание за развитие обаче, понякога сами може да слагате спирачки на работата си. С други думи – неволно може да саботирате своята собствена кариера.

Често хората пречат на развитието на своята кариера заради страха от „липса на успех“. Когато човек има предложение за по-висока позиция например, винаги възниква въпросът дали е способен да се справи с всички бъдещи отговорности. В този момент страхът от провал се превръща в реалност.

Саботьорското мислене спохожда голяма част от работещите през даден момент от живота им. Ако в момента вие сте в такава ситуация, трябва да предприемете няколко стъпки. Първо трябва да повишите своето самочувствие и самооценка, както и да започнете да виждате кариерното си развитие като нещо заслужено, справедливо и напълно подходящо за вас.

Често хората не виждат себе си като интелигентни и способни, а отдават успехите си на късмет и добри стечения на обстоятелствата. Няма нищо лошо в скромността, но в прилични количества. Самоувереността пък е задължителна съставка за един по-добър корпоративен живот. Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да престанете да саботирате своята собствена кариера:

1. Установявайте обратна връзка с шефове, клиенти и колеги. Ако току-що сте завършили даден проект, поискайте оценка за работата си. Това може да ви донесе нови професионални перспективи. Обикновено шефовете говорят, когато нещо не е свършено както трябва, но не и когато човек се е справил отлично с някоя задача. Научете се да си „изисквате“ похвалите и поощренията.

2. Направете си списъци със задачи. Новите технологии дават чудесна възможност да замените традиционните тефтери и химикали с напомняния или документи, съхранявани на компютъра или направо в телефона. Направете си два списъка. В първия записвайте всички задачи, които имате да свършите, а във втория отмятайте вече завършените неща. По този начин ще напомняте на себе си за всички отминали трудности и постигнати постижения.

3. Помолете шефа си за по-чести оценки. Не чакайте годишния отчет, за да разберете как се справяте с работата си. Поискайте обратна връзка веднъж месечно или на тримесечие. По този начин ще имате по-реалистична представа за позицията, в която се намирате и за възможностите, които имате пред себе си.

4. Станете по-видими. Подсилете своите социални контакти в компанията, изградете добри отношения и подсилете самочувствието си. Ще видите как вашите усилия ще бъдат оценени. Ако във фирмата ви дойде нов служител, помогнете му като го въведете в работата или пък му разясните най-важните неща. Добрият жест ще ви се върне.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари