IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Как да управлявате служител, когото не харесвате

28 март 2014 08 20

Няколко съвета, с които ще подобрите работните си взаимоотношения

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

В работната сфера човек пресича пътя си с пътищата на много други хора. Особено, когато става въпрос за човек с по-висока позиция, ръководещ група служители. В идеалния случай на всеки мениджър ще му се налага да работи само с хора, които са му приятни и които харесва.

В 99% от случаите обаче това е непостижимо, защото винаги има някой подчинен, с който не си допадате. Ако този подчинен върши работата си добре и е ценен за екипа, то на вас не ви остава нищо друго, освен да се опитате да подобрите работните си взаимоотношения с него. Ето как:

1. Приемете, че не е нужно да бъдете приятели с всички свои служители.

Както се казва, човек не бива да смесва личния живот с работата. Ето защо наистина може да ви бъде полезно да въведете някаква емоционална дистанция между вас и хората, които работят за вас. Според професор Робърт Сътън „от гледна точка на производителността прекаленото харесване на хората, които човек управлява е по-голям проблем, отколкото твърде малкото им харесване“.

2. Разберете защо този човек ви притеснява.

Имате проблем с определен служител, но каква е причината за това? Може би е начинът, по който той общува? Прекалено агресивен е или пък прекалено пасивен? След като установите кое е нещото, което ви притеснява в определен човек, вие по-лесно ще намерите подход, чрез който да работите с него. Важно е да разберете, че не може да промените личността на служителя, а само начина, по който се справяте с него.

3. Останете положително настроени към човека.

Служителите имат нужда техните шефове да ги харесват. Ето защо поддържането на професионални, добри отношения с всички подчинени ще ви гарантира безпроблемна (доколкото е възможно) работа. По този начин всички ще бъдат фокусирани върху задачите, предотвратявайки евентуални конфликти.

4. Съсредоточете се върху това как дразнещият човек помага на екипа.

Ако вече сте установили, че служителят, който не харесвате, е достатъчно талантлив, за да остане на работа, време е да се съсредоточите именно върху неговите положителни черти. Не мислете за това колко е дразнещ, а за това колко е полезен за работата на екипа.

5. Работете в сътрудничество с вашия „проблемен“ подчинен.

Колкото и абсурдно и нелогично да ви изглежда, задължително трябва да опитате този подход. Проучвания показват, че работата по трудни проекти може да изгради афинитет сред колегите. Ако работите с човека, който не харесвате и той се представи добре, може би вече няма да имате толкова голям проблем с него.

6. Наблюдавайте как другите се справят с него.

Наблюдавайте как другите служители подхождат към въпросния човек. Може би вие имате неправилна комуникация с него и всичко може да се реши с няколко малки промени.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари

Анонимен ( преди 11 години )
Не, че не съм съгласна с написаното, но не са много мениджърите, които биха подходили по този начин, особено в по-малките градове:)Не са достигнали нивото на култура, при което могат да устоят на изкушението да демонстрират надмощие.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Анонимен ( преди 11 години )