IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Съдят Хейли Бийбър за нарушение на търговска марка

22 юни 2022 14 40

Модната компания RHODE не харесва факта, че моделката пусна козметика със същото име

Снимка: Getty Images

Снимка: Getty Images

Началото на козметичния бизнес на Хейли Бийбър не е никак безпроблемно.

25-годишната моделка получи призовка едва два дни, след като пусна на пазара козметиката си Rhode. Искът идва от модната компания RHODE, която твърди, че Бийбър е нарушила търговската ѝ марка, пускайки продукти за грижа за кожата със същото име. Интересното е, че Rhode (Роуд) е и второто име на Хейли и именно затова тя го използва като наименование на линията си.

Съоснователите на модната марка RHODE Пурна Хатау и Фийби Викърс заведоха дело срещу 25-годишната моделка в окръжния съд на Ню Йорк. В документите се казва, че двете дами стартират компанията през май 2013 година и оттогава „се посветиха на развитието и подхранването на марката RHODE чрез много лични жертви и трудности“. Според тях, марката им вече има известно реноме, продава се в луксозни магазини и е носена от знаменитости като Бионсе, Риана и Минди Калинг. В документацията се посочва, че печалбите на RHODE за тази година се очаква да бъдат 14,5 милиона долара.

Хатау и Викърс притежават правата за търговската марка RHODE за облекла и аксесоари. Те също така са подали заявление за разширяване на бизнеса, навлизайки в други области като домакински предмети и обмислят да се насочат към продукти за грим и грижа за кожата.

Хейли Бийбър пусна своята марка Rhode по-рано през месеца, като Хатау и Викърс твърдят, че веднага са забелязали объркване на пазара, което вече влияе на печалбите им. Те също така пишат, че от Instagram са им обещали, че техният профил ще бъде единствен с името Rhode, но в крайна сметка са позволили на Хейли да създаде профил със същото име, въпреки че в него нямаше публикация до 8 юни 2022 година.

В документацията за съда се отбелязва и съвместна публикация в Instagram с личния профил на Бийбър, следвана от 45 милиона потребители, която събира повече от 600 000 харесвания към момента на иска. 28-годишният Джъстин Бийбър също промотира марката на съпругата си в своя Instagram, където има 243 милиона последователи. Публикацията му събира над 1 милион харесвания, отбелязват съдебните документи.

Според Хатау и Викърс, потребителите все по-често отбелязват Rhode на Хейли вместо техния профил ShopRhode, когато публикуват снимки на знаменитости, носещи дрехи от модните им линии.

„Имаме сериозни опасения за бъдещето“, казва Хатау в документите. Тя допълва, че е разочарована от действията на Хейли и смята, че това е опит да се засенчи бизнеса, който с Викърс са градили в продължение на години.

В собствената си декларация Фийби пише, че Бийбър е казала, че Rhode може да се превърне в лайфстайл марка, като съвсем скоро на пазара има възможност да се появят и дрехи.

Двете дами искат от съда предварителна разпоредба, която да накара Хейли да спре да използва името Rhode за своята марка. Те също така молят съда да нареди на моделката да промени името на козметичната си линия, за да се предотврати по-нататъшно объркване сред потребителите.

„Марката Rhode е всичко, за което сме работили усилено, а използването на нашето име наранява компанията, служителите, клиентите и партньорите ни“, казват Викърс и Хатау в изявление. Разкриват, че Хейли се е опитала да купи правата за името от тях преди четири години, но е получила отказ. Според тях, фактът че те се занимават с мода, а Хейли с козметика, не предотвратява объркването на пазара.

„Хейли е казвала преди, че иска да създаде и модна линия, като дори е подала документи за патентоване на Rhode. Радваме се на конкуренцията, но просто не искаме тя да използва нашето име“, пишат още двете дами.

Адвокатката Лиса Симпсън, която защитава Викърс и Хатау, казва, че ситуацията е неприятна и никой не иска да нарани ответната страна. Според нея, двете дами напълно разбират, че Хейли иска да използва второто си име за нейните марки, но законът не позволява две компании, които създават подобни продукти, да имат едно и също наименование.

Засега Хейли и нейният екип не са коментирали случая.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари