IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

8-те най-важни хранителни добавки за жената

21 март 2012 08 45

Всяка дама се нуждае от тях!

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Чели сме множество статии за това кои са необходимите витамини, които ние жените трябва да приемаме, за да запазим максимално красотата и здравето си. Понякога информацията е противоречива и по-скоро ни обърква. Затова решихме да ви я избистрим с прост списък от 8-те най-важни добавки за цялостното състояние на жените! Все пак не забравяйте да се консултирате с вашия лекар, преди да започнете да ги пиете.

1. Калций

Приемът на калций е жизнено важен за здравето на костите и за предотвратяване на остеопорозата. С напредване на възрастта, костната плътност на жените намалява и затова те трябва да приемат допълнително калций и/или да ядат храни, богати на калций. За жени под 50 години необходимата дневна доза е около 500 мг калций, а дамите над 50 трябва да приемат по около 800-1000 мг калций на ден.

2. Омега-3 рибено масло

Рибеното масло се добива от мастната тъкан на рибите и предпазва от сърдечно-съдови заболявания, подобрява когнитивната функция и има противовъзпалителни свойства. Изследванията показват, че дългата верига полиненаситени мастни киселини влияят положително върху костната плътност и баланса на калций при жените в менопауза. Приемането на тези киселини укрепва костите и предотвратява фрактури, породени от претоварване. Много жени избягват или пък не обичат да ядат риба, така че, ако сте от тях добре е да приемате по около 1 грам на ден рибено масло. Избягвайте тази добавка, ако сте алергични към риба.

3. Желязо

Ако често боледувате, ако чувствате слабост, уморявате се бързо, ръцете и краката ви са студени, а косата - пада, възможно е причината да е в ниския хемоглобин. В 90% от случаите виновникът за това е недостигът на желязо в организма. Важният микроелемент, който влиза в състава на хемоглобина, помага за преноса на кислорода от белите дробове до тъканите в тялото. За жените между 19 и 50 години, препоръчителната доза желязо на ден е 18 мг, а за жените над 51 – 8 мг. Консултирайте се с вашия лекар, дали можете да приемате мултивитамини със съдържание на желязо или имате нужда да го приемате като отделна добавка.

4. Коензим Q10

На етикетите на много козметични средства виждаме етикет със съдържание на CoQ10, но какво представлява той?! Това всъщност е антиоксидант, който прилича на витамин и се съдържа в тялото ни. Намаляването на Co Q10 с 25% в кръвта на човек води до възникването на различни заболявания - понижена резистентност към различни заболявания и инфекции, преждевременно стареене, липса на енергия. Доказано е, че след 20-годишна възраст синтезът на този коензим започва да намалява, а след 50-годишна възраст е значително понижен. Промените са закономерен резултат от процеса на стареене. За да забавим тези промени е добре да приемаме около 30-100 мг от CoQ10 на ден.

5. Лутеин

Макар и не много известна, тази добавка е много важна за жените. Лутеинът е друг антиоксидант, който поддържа здравето на очите и на тъканите и предпазва кожата от стареене. Можете да го намерите в зелените листни зеленчуци и в плодовете, но тези, които не си набавят достатъчно лутеин чрез менюто си е добре да приемат около 6-10 мг лутеин на ден под формата на хапче.

6. Витамин D

Всички знаем, че трябва да се мажем със слънцезащитни продукти, за да предотвратим вредното действие на ултравиолетовите лъчи върху кожата си. Това обаче ни възпрепятства от прием на витамин D, който се синтезира под въздействие на тези лъчи в кожата и костите ни. Съществува хипотеза, че продължителното отсъствие на витамин D в организма може да доведе до заболяване от рак. Този витамин играе и важна роля за имунната система и регулира нивата на калций и фосфор в кръвта. Ключово за нашето здраве е да приемаме по около 1000 микрограма на ден от този витамин, ако искаме да се предпазим от редица болести!

7. Витамин Е

Този витамин е другата най-често срещана съставка в лосиони и козметични продукти, които са предназначени за жени. Тази добавка помага на развитието на червените кръвни телца, забавя промените в организма, свързани с остаряването и поддържа клетъчните мембрани. Жените над 15-годишна възраст трябва да взимат по 15 мг на ден от този витамин или да се хранят с продукти, които го съдържат, например пшеничен зародиш, растително и животинско масло, зеленчуци, мляко, яйца, черен дроб, месо. Внимавайте, тъй като предозирането с този витамин е вредно!

8. Витамини "B комплекс"

Многобройните ползи на витамин „B" комплекс се дължат на факта, че всеки един от тях има своя уникална функция за организма. Например, витамини B1, B2 и B3, заедно с биотин са отговорни за производството на енергия, необходима на тялото. Амино-киселините са от съществено значение за метаболизма на тялото и това е грижата на витамин B6. Клетъчното делене е друга операция на човешкото тяло и се постига с витамин B12 и фолиева киселина. Освен тези основни функции, които всички тези витамини изпълняват, приемането на витамин B комплекс има още редица здравословни ползи за човешкото тяло. Препоръчителната доза от B комплекс варира според организма, така че се консултирайте с вашия лекар преди да започнете прием на тези витамини.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

ina.ina ( преди 7 години )
Има нещо сбъркано - препоръчва се вит. Д по 1000 мг дневно. Това е абсурд, понеже има табл. вит. Д3, които са по 10 микрограма (а не милиграма) и се пият по 1 на ден. Освен това вит. Д и вит. Е са мастноразтворими витамини и хипервитаминозата с тях е опасна.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Случаен ( преди 7 години )
Къде пък ги видяхте тия 8 витамина, че не ми стана ясно?
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар