Спането по гръб е изключително полезно и важно. Много хора обаче имат проблем със заспиването в тази поза и предпочитат да спят по корем. Преди да се откажете от тази идея окончателно, вижте защо си струва да инвестирате малко повече усилия. Спането по гръб е важно, защото:

- Пази извивката на гръбнака;

- Намалява напрежението в мускулите и главоболието;

- Помага при хронични заболявания, тъй като намалява натиска и напрежението;

- Облекчава напрежението в синусите;

- Предпазва от бръчки, раздразнения по кожата на лицето. Освен позата има доста други елементи, които помагат за добрия сън и почивка на тялото.

Те ще ви помогнат и да научите тялото да спи по гръб.

1. Подходящ матрак

Забравете за матраците с пружини. След месец-два употреба и вашият гръбнак усеща всяка една метала частица. Ако спите да неподходящ гръбнак, ще се събуждате с болки в гърба и вече уморени. Консултирайте се със специалист кой е най-добрият матрак спрямо нуждите ви.

2. Възглавници

Възглавницата също трябва да е специална, за да не пострада и врата ви. Нейната извивка и материя помагат на качествения сън и правилната поза за тялото. Освен това при спане по гръб е хубаво да имате и няколко малки възглавници, които да наместите в областта на кръста и под коленете. Така ще лежите часове в покой и няма да натоварвате тялото излишно.

3. Разперете ръце и крака

Лягайки по гръб, това не означава, че трябва да притиснете ръце пред гърди. Ако сте сгънали в неестествена форма ръцете или краката пак напрягате мускулите. За пълен покой на тялото и максимална полза от спане по гръб експертите препоръчат да изпънете ръце и крака.